Eddig azt mondtam volna, hogy csak félig. Mostantól viszont teljesen az
Robogóhoz képest elég futurisztikus külsővel áldotta meg a tervező, de az idomok jól működnek a gyakorlatban
Tegyük a szívünkre a kezünket, mi, igazi motorosok, akik lábbal váltanak és kézzel kuplungolnak: ugye, hogy a maxirobogókat nem tartjuk motornak? Ugye, hogy az ilyen kétkerekűek nyergében ülők igazából csak félig-meddig motorosok? Ugye, hogy sosem cserélnénk el a motorunkat egy BMW C650 GT-re?
Néhány napja jöttem rá, hogy ha bármelyik kérdésre is igennel válaszolok, akkor elment a józan eszem. Nem tagadom, én is így voltam korábban, ferde szemmel néztem a kis kerekű, nagytestű automata motorokra, amik nem sok élvezettel kecsegtettek, viszont nem ígértek praktikumot sem. A viszonylag kis köbcenti sosem ígért száguldást, a termetes test miatt pedig nem tűntek városi dugóhúzónak sem. Mosolyogva vártam hát a C650-et: végül is eljárok vele egy darabig, úgyis vacak lesz az idő, inkább ez kapja a vizet, mint az autóm.
Szemből a K1600 köszön vissza róla. A két fényszóró között ledsor húzódik.
Két méter sem kellett, hogy minden megváltozzon bennem. A C650 hatalmas nagydarab szerzet. Az oldalidomok egészen szélesre kinyúlnak, bőven el tudja dugni mögé a sofőr a lábát. A térde sem ütközik bele a kormányba akkor sem, ha szinte teljesen zárt lábakkal ül a nyeregben, ami a deréktámasznak köszönhetően fejedelmi kényelemmel szolgál. Nem panaszkodhat az utas sem, főleg, ha fent van a háttámlás doboz - tényleg guruló fotel az egész.
Az ülés alatt szokásos módon jó nagy tárolórekesz van, amibe egy felnyitható állú sisak éppen hogy nem fér bele. Nyitott bukóval talán nem lenne ilyen gond, de ha a sisak nem is, egy bevásárlás bőven elfér a testben. De nem ez volt, ami miatt pálforduláson mentem keresztül.
A C650 GT-t - és testvérét, a sportosra fazonírozott C600 Sportot - ugyanaz a kéthengeres, 647 köbcentis motor hajtja. A két modell számbeli eltérése csak optikai tuning, bár nem tudom, miért a sportos modell kapta a 600-as jelölést. A motornak határozottan béna hangja van, komolyan mondom, a BMW Motorradnál szerintem utaznak arra, hogy minél ratyibb hangot csalogassanak elő az egy-két hengeres blokkokból. Húzni viszont húz emberesen, a fokozatmentes váltó ellenére is érezni, hogy van benne erő. Pillanatok alatt felgyorsul százra - a gyár szerint 7,1 másodperc kell ehhez - a végsebessége pedig 170 felett van és mindvégig stabilan megy. Pedig a 60 lóerő alapvetően nem világmegváltó teljesítmény, főleg egy 2,5 mázsás motorhoz nem az, mégsem vall vele kudarcot sehol az ember. Ugyanez vonatkozik a futóműre is. A maxirobogóknál megszokott 13-14 collos kerekek helyett a BMW 15-ös felniken gurul, ami már eleve stabilabbá teszi a vártnál, ami viszont igazán élvezetessé teszi, az a remek futómű-hangolás. Elrontani nem is lehet, állítási lehetőség ugyanis nincs rajta. A gyári szerkesztés megengedi azt, hogy kanyarban úgy döntögessük, akár egy sportmotort, csak a jóérzés tartott vissza attól, hogy ne próbáljam megkarcolni a lábtartóként funkcionáló trepnivel az aszfaltot. Időnként azért eszembe juttatta, hogy robogóról van szó: utassal hirtelen irányváltáskor hajlamos egy kis hullámzásra, és az úthibákat is szomorúbban veszi tudomásul, mint egy nagykerekű motor.
A C650 GT műszerfala az autókat idézi, a hőmérsékleten, a fogyasztási adatokon kívül még a keréknyomás aktuális állásáról is tájékoztatja a vezetőt. Így tudtam meg, hogy 6 fokban gurulok 3,5 literes pillanatnyi fogyasztással 110 km/h-val, amikből egyébként semmit nem vettem volna észre. A burkolat nagyon jól védi a sofőrt az időjárástól, beleértve az esőt is. Gyakorlatilag szárazon lehet megúszni egy zuhét, csak a sisak kap a vízből (a motor szélvédője természetesen elektromosan állítható). A kezeket a markolatfűtés tartja melegen, a popót pedig az ülésfűtés - ami az utasnak külön kapcsolható.
A BMW C650 GT alkalmas arra, ami egy hittérítőnek is nehezen menne: a fanatikus motorosokat átcsalhatja az óriásrobogók világába. És ez szerintem elég komoly fegyvertény a gép mellett még akkor is, ha piszkosul drága, 3,3 millió forint.
blikk.hu