HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > AUTÓ-MOTOR > Autós hírek > Úttalan utakon - Subaru XV

t: 4090

Úttalan utakon - Subaru XV

A Subaru minden nehézséggel felveszi a küzdelmet, amit a város, vagy a terep csak kínálhat



Akár csupán kedvtelésből autózik, akár úttalan vidékeket fedez fel, az út mindig váratlan meglepetéseket rejt. De az új Subaru XV-t éppen erre tervezték. Minden nehézséggel felveszi a küzdelmet, amit a város, vagy a terep csak kínálhat – elegánsan vagy lazán, élénken vagy rámenősen, esti szórakozáshoz vagy nagyobb kiruccanásokhoz. Élvezze az utat. Legyen az mindennapos elintéznivaló vagy egész napos kirándulás, a Subaru XV minden vállalkozásával lépést tart. Egyesíti magában a sokoldalúságot és a rugalmasságot egy egyedi és modern stílussal, mely mindenütt feltűnést kelt. És mivel az előre nem látható események mindig jelen vannak életünkben, a Subaru XV felkészült ezekre. Erről a gyorsan reagáló teljesítmény-leadás, a dinamikus kezelhetőség és a nagyfokú biztonság gondoskodik, mely csak a Subaru boxermotor és a "Symmetrical AWD" négykerékhajtás kombinációjával érhető el. Mert néha a kerülő utak éppolyan izgalmasak, mint maga a cél.



A Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), a Subaru autók gyártója bejelentette, hogy új "SUBARU XV" modellje (az európai specifikáció szerinti balkormányos XV 2.0i változat) a legmagasabb, ötcsillagos értékelést kapta az Európai Új Gépjármű Értékelő Program (Euro NCAP)* 2011-es átfogó biztonsági tesztjén. A 2009 óta összetettebb és szigorúbb értékelési rendszerben az Euro NCAP a "Felnőtt utasok védelme", a "Gyermekek védelme", a "Gyalogosvédelem" és a "Biztonsági segédberendezések" kategóriában is pontoz. Két évvel ezelőtti bevezetése során már az új Legacy is ötcsillagos eredményt ért el az Euro NCAP tesztjén, s a biztonság terén elért teljesítményükért a Subaru számos modellje kapott különféle díjakat önálló szervezetektől.



A Subaru továbbfejlesztette különleges "gyűrű alakú karosszéria-megerősítési struktúrájának" energiaelnyelő képességét. Az új XV modellben még több nagy szakítószilárdságú acéllemez található. Ez a megoldás csökkenti az autó tömegét, ugyanakkor pedig nagyobb ütközés- és utasbiztonságot jelent, bármilyen irányból érkező behatások esetében. Emellett az autóban két első légzsák, vezetőoldali térdlégzsák, valamint oldal- és függönylégzsákok találhatók. A biztonsági berendezéseket a VDC (Elektronikus menetdinamika szabályozás) egészíti ki, ami minden modellben alapfelszerelés, így az XV rendkívül biztonságos autó.



Az FHI szándéka, hogy az új XV a Subaru "Confidence in Motion" ("Magabiztosság az utakon") márkaüzenetével összhangban az "Élvezet és Nyugalom" hangulatát biztosítsa a vásárlók számára. Ám az "Élvezet és Nyugalom" alapvető eleme a "biztonság". A Subaru ezért továbbra is arra törekszik, hogy aktív, passzív és ütközésmegelőző biztonsági technológiái révén teljes körű védelmet kínálhasson vásárlóinak.



Aktív biztonság: nagyobb biztonság a vezethetőséget növelő és a kockázatot csökkentő technológiák által. Passzív biztonság: nagyobb biztonság az ütközés hatásait mérséklő rendszerek által
Ütközés-megelőzés: nagyobb biztonság az olyan modern vezetősegítő technológiák által, mint például a figyelmeztető rendszerek vagy az önálló vészfékezés



A Subaru XV már teszt vezethető az Duna Autó Zrt. Subaru márkakereskedésében. Az 1.6 benzines XV 6 490 000 Ft-tól elérhető. Az alapmodell is már 114 lóerő leadására képes, ami a lökettérfogatot tekintve kiváló mérnöki munkára utal. A legjobb választás az 1.6 benzines modell esetén a Lineartronic® nevű CVT (fokozatmentes) automata sebességváltós modell. Erről a váltó típusról tudni érdemes, hogy alacsonyabb fogyasztásra képes, mint a kézi váltós modell.



Ezt a váltót a Subaru fejlesztette, kifejezetten állandó összkerékhajtású rendszereihez, ezért is lett ez a váltó a világ első láncos fokozatmentes automata váltója. Mint ilyen, a szíj helyett használt láncnak nincs nyúlása, ezért nem vész el energia, vagyis az erőközvetítése lineáris. Erről kapta a nevét is. A másik ok, ami miatt takarékosabb tud lenni, az az, hogy a főtengely fordulatszám növelése nélkül, csupán áttétel változtatással képes kigyorsítani. Ennek a tulajdonságának köszönhető az is, hogy dinamikusabb, mint a kézi váltós 1.6i, mivel szinte folyamatosan képes a motort annak legideálisabb fordulatszám-tartományában üzemeltetni, ahol nyomatékos és erős. Ezen felül kompakt, könnyű váltó, amely jól illeszkedik a Subaru Szimmetrikus összkerékhajtási rendszerébe, reakciója gyors, finom a hagyományos típusú automataváltókkal szemben. A váltó felára mindössze 400 000 Ft.



Az XV fogyasztása így a négykerékhajtás és az automataváltó ellenére is elég szolid (az autó így is csak 1 405 kg), vegyes fogyasztása, 6,3 liter környékére szorítható. Ezért viszont kapunk egy kényelmes váltót és egy precízen összerakott négykerékhajtást, aminek nem jelent problémát a havas út, egy erősebb emelkedő vagy lejtmenet sem. Kiemelendő ez a típusú AWD rendszer az aktív biztonság (baleset megelőzés) szempontjából is, hiszen a Subaru az állandó összkrékhajtás mellett – melynek működését ezred-másodpercenként aktív kerekenkénti nyomaték-vezérlés, kipörgés-gátló, menet-stabilizátor, de fékerő-elosztó, fékasszisztens és ABS is felügyeli – a boxer motorok használatával alacsony súlyponttal és hosszanti irányban szimmetrikus súlyelosztással is megfejeli.



Ettől lesz utánozhatatlan ez a konstrukció és ezért képes a szokásos biztonsági arzenálon felül is többet nyújtani a Subaru. Ezek a műszaki tulajdonságok teszik ugyanis az átlagosnál uralhatóbbá, kezesebbé autóikat a Subaru japán mérnökei. Emiatt a 22 cm(!) szabadmagasságú XV rendkívül agilis kanyarban és nagyon közvetlen a kormányzása is.



Az XV elsősorban városra lett tervezve, de nem jön zavarba akkor sem, ha el kell hagynia az aszfaltcsíkot. Az árát és a fogyasztását összevetve a hasonló felszereltségű négykerékhajtású és automataváltós modellekkel megállapíthatjuk, hogy a Subaru hobbiterepjárójának az ára erősen versenyképes. Egy száraz monitorról olvasott tesztnél azonban sokkal beszédesebb a saját élmény. A Subaru XV 1.6, CVT váltóval tesztvezethető a Duna Autó Zrt. Óbuda Zay u. 24 alatt található márkakereskedésében.

blikk.hu

2012.09.19

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb magazinok