Az angol nyerte a Magyar Nagydíjat zaklatott indulás után, amikor Schumacher miatt csak másodjára tudott elmenni a mezőny. A finn nagyot ment, de mclarenes pole pozíciója döntött, a végén jól tartotta a Lotust.
A relatíve unalmas péntek és szombat után már a futam első pillanataiban felpörgött a nagydíj: Schumacher autója nem indult el a rajtrácson, ezért a zöld mellé sárga fény is kigyulladt, nem engedték el a mezőnyt csak egy újabb felvezető körre.
A németet a boxba tolták, ahol az autó beindult, majd a depó végére sietett, és a többiek után onnét rajtolt el. Közben viszont gyorshajtott, így áthaladásos büntetést kapott.
A pályán közben másodjára rendben eljöttek az autók, Hamilton tökéletesen, de Grosjean is fogta a helyét, Vettelt megelőzte Button, majd Alonso és Raikkönen következett.
Az első kerékcserékig különös nem történt, azok is rendben lezajlottak, Raikkönen jól jött ki belőlük, Alonso elé került.
A McLaren az élen álló Hamiltonnak is három kiállást tervezett, de Grosjean tapadt rájuk, így futam közben átálltak a B tervre, a két pit stopra.
A másodikat a negyvenedik kör környékén hajtották végre mindketten, Raikkönen viszont később, csak a 46.-ban, ráadásul nagyon gyors köröket futott. Kiment, és másodiknak jött vissza csapattársa, Grosjean mellé. Nem kímélte a fiatalt, keményen kivezette a pályáról, és átvette a második helyet Hamilton mögött.
Azonnal az angol után eredt, és négymásodperces hátrányát hamar egyre csökkentette. Húsz köre volt, hogy megelőzze a McLarent, kerékcserét már egyikük sem tervezett. Úgy tűnt, nem is lesz nehéz dolga a lotusosnak, ám Hamilton nem jött zavarba, kicsit gyorsított, és gond nélkül tartotta ellenfelét. A harmadik helyen közben Grosjean leszakadt, Vettel egyre jobban megközelítette, Alonso magányosan körözött az ötödik, Button a hatodik helyen.
Elöl Hamilton mesterien tartotta az egy másodperces különbséget egészen az utolsó körig, és megnyerte a Magyar Nagydíjat. Raikkönen második, Grosjean harmadik, Vettel negyedik lett, Alonso ötödik, Button hatodik.
Hamilton harmadszor nyert a Hungaroringen, ezzel beérte példaképét, Sennát. Alonsónak csendes versenye volt, de 40 pontra növelte előnyét a pontversenyben.
Most az F1-történet leghosszabb nyári szünete jön, a következő futam Spa, szeptember 2-án.
index