HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > AUTÓ-MOTOR > Autós hírek > XV, a legújabb Subaru

t: 4113

XV, a legújabb Subaru

Valójában csak terepcuccba bújtatták a következő Imprezát


Nem sok plázacicát fogunk XV-vel járni, pedig a felnije indokolná. Jobban áll a sár az új Subarunak

Igen, így fog festeni az új Impreza, csak le kell fejtenünk róla a hegylakóknak szóló imázselemeket. Nincs terepspoiler, sem a 22 centire megemelt kabin. Hihetetlen, de a "gólyalábas" Imprezának, az XV-nek nagyobb lett a hasmagassága, mint a SUV-ok legkelendőbbjének, a Nissan Qashqainak.

Subaru=összkerék. Már sokszor bizonyítottak ezzel a négykerék-hajtással, ezért az XV-ben is ez a szimmetrikus összkerékhajtás dolgozik.

Röviden: alapból fele-fele a nyomatékeloszlás az első és a hátsó kerekek között, ez módosulhat attól függően, hogy melyik tengelynek kell a több erő, hogy kihozzon bennünket a szorult helyzetből. Ez nem egy városi álterepjáró.


Masszív a beltér. Ugyanígy fog mutatni tíz év múlva is

A tesztautóba a választható leggyengébb motort szerelték. Régen ez volt az ezerötös boxer, most ezerhatra emelték a köbcentit, a lóerőt meg 114-re. Hogy elég-e ez a teljesítmény egy 1370 kilós, 4,45 méter hosszú (nagyobb, mint a VW Tiguan) emelt Imprezának?

Igen. Nem sokan hisznek benne, mi sem dicsérjük, de elég. Pedig 13 másodperc kell, hogy elérjük a százat, és nem biztos hogy mi rajtolunk elsőnek a pirosnál. Aki nem izomautókon szocializálódott, hamar túlteszi magát ezeken, talán még meg is szereti. A hangja megvan hozzá.

Hat és fél millió forint az indulóára az XV-nek. Ha a kétliteres, 150 lovas motort szeretnék, alapfelszereltséggel (Active), akkor még ki kell pótolnunk hatszázezrrel. A legdrágább, a turbós boxer dízel (147 LE) nyolcmillió forinttól indul. Drága?

Vessünk egy pillantást a többiekre: VW Tiguan, 4Motion, 140 lóerős CR TDI motorral 8,4 millió. Nissan Quashqai a 150 lóerős dízellel, automatával: 8,2 millió Ft. (Dacia Duster a 110 lovas Renault dízellel 4,3 millió Ft.)


180 km/óra a végsebessége a ferdehátú Subarunak. Inkább ne kínozzuk

A boxer dízelhez nem lehet a Subaru fokozatmentes automata váltóját (CVT) választani. Ami egyébként 400 ezer forintos opció. A legkisebb négyhengeres boxerhez raktak felezőt is az öt sebesség mellé, hogy ne hagyjon a sárban bennünket az új XV.
Csak az ezerhatosban találkozhatunk a vérbeli terepjáró attribútummal. A felezőt egyszerű használni, kinyomott kuplungnál felhúzzuk a váltó karját, és máris rövidebb az egyes fokozatunk. Jöhet a következő hepe, vagy hupa.

A kétlitereshez már nincs felező. Az elég erős magától is.



Blikk.hu


2012.07.14

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb magazinok