HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > AUTÓ-MOTOR > Autós hírek > Íme a második legjobb Opel

t: 4436

Íme a második legjobb Opel

Ha az Insignia a valaha gyártott legjobb villámos autó, akkor a Zafira Tourer a második

Csinos lett az új Zafira Tourer. Kívül-belül. Sokat dob rajta a jellegzetes bumerángarc, amit az Év Autója Opel Amperától kölcsönöztek. Akinek pont ez nem tetszik a Tourerben, válassza ezt a mahagóni fényezést 140 ezerért.

A Zafira Tourer vérbeli nagycsaládos autó. Nem titok, hogy a Zafira volt az első hétüléses egyterű. Az Amperás front, és a pulsz 20 centi is megkülönbözteti a régi Zafirától. (Egyébként megmaradt a "régi" Zafira is az Opel palettáján: 5,4 millió forinttól indul az egyhatos,115 lovas verzió.)


A Zafira Tourer tervezőjét a szupergyors vonatok ihlették

Jól áraztak az Opelnél, a Tourer Zafira 6 milliótól indul, ezért kapunk 115 lóerőt, az egynyolcas motorhoz, és az alapfelszereltségben (Selection) már van légkondi, menetstabilizátor (ESP) és 4 légzsák is. Ha mindenképpen benzint szeretnénk tankolni az új Zafira Tourerbe, akkor választhatjuk az ismerős egynégyes turbós blokkot, 120 vagy 140 lóerővel. Talán az erősebb már elbír a cirka 1700 kilós kabinnal. Dízelből csak kétliteres van, háromféle teljesítménnyel árulják: 110, 130, és 165. Létezik gázos (CNG) Zafira is (1,6, 150 LE) 7,4 millióért.


Harmincnál is több rakodóhelyet építettek az Opel legnagyobb egyterűjébe

A tesztautóban a legerősebb dízelmotor kerregett, amit csak a középső (Edition) felszereltséggel választhatjuk, és majdnem 8 millió forint automata váltóval. A gyár vegyes fogyasztásra hat litert ad meg száz kilométerre, ami hihető, mi szigorúan csak városban 8 literrel gurulgattunk. A Zafira Tourer 9,8 másodperc alatt van százon és 208 km/óra a végsebessége.

A belső térben visszaköszön az Astra ásító transformeres középkonzola a rengeteg gombbal. Nem kell megijedni tényleg gyorsan memorizálható.

Kiválóan magunkra, és a családunkra szabhatjuk az új Zafirát. A három, egymástól függetlenül tologatható hátsó üléssel 710 liternyi csomagterébe pakolászhatunk. Az, hogy függetlenül mozgathatjuk a hátsó üléseket, magában hordozza, hogy a középsőt óriás könyöklővé hajtogathatjuk.


Praktikusságát a bicajosok is szeretni fogják, hiszen megduplázták a magunkkal vihető kerékpárok számát kettőről négyre

Rengeteg szuper kütyüvel dobhatjuk fel a Zafirát. Például parkolássegítő kamerával, táblafelismerő rendszerrel (Opel Eye), holttérben tartózkodó autóra figyelmeztető berendezéssel, vagy akár intelligens világítással. Az utóbbit elég csak egyszer bekapcsolni, amikor megvettük az autót, és már tudja is, hogy mit kell tennie kanyarban, országúton, vagy éppen emelkedőn.

Mind közül a leghasznosabb az adaptív távolságtartó automatika, amit elsőként kínálnak ebben a kategóriában. Helyettünk lassít vagy gyorsít, az általunk beállított követési távolság figyelembevételével az ügyes tempomat, és az ütközésre is figyelmeztet az Opel logó alatt bujkáló radar.


A panoráma-szélvédő a piros lámpánál is nagyon hasznos

Blikk.hu




2012.06.14

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb magazinok