HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > AUTÓ-MOTOR > Autós hírek > Guruló diliház - MINI Coupe Cooper S

t: 3120

Guruló diliház - MINI Coupe Cooper S

A MINI Coupe gyakorlatilag semmire nem jó azon kívül, hogy baromira lehet élvezni


A Coupe nem egy szépségdíjas termék, de a tudása feledtet mindent.

Minden férfinek szüksége van játékokra. Van, akinél egy focilabda jelenti ezt, van, akinél a légpuska. És vannak az igazán szerencsések, akiknél egy igazán jó autó jelenti a mókát.
Ha ilyen szerencsés lennék - mint ahogy nem vagyok - nem sok kétségem lenne afelől, hogy melyik autót válasszam.


Hátulról sokak szerint egy baseball-sapkára hasonlít és ebben van is valami

Persze előtte alaposan körülnéznék. Beleülnék a szalonban egy Alfába, végigsimogatnék egy Audi TT-t, és talán egy percig még a Suzuki Swift Sport is eszembe jutna. Aztán felmarkolnám a bankszámlámról levett 6,7 millió forintot és egy kupacban leraknám a MINI értékesítőjének asztalára.
- Azt kérem - mutatnék a MINI Cope Cooper S-re.

- Azt a rondát? Biztos? - kérdezne vissza az értékesítő. - De hát annak csak két ülése van!
Nem érdekelne, mint ahogy az sem, hogy az egész autó olyan, mint egy guruló atombunker. Pont annyira tágas, pont annyira kényelmes, pont annyira jó belőle a kilátás és hála a magasságosnak, pont annyira merev is. Mert ez adja a MINI lényegét: olyan, mint egy darab márványtömb, aminek kerekei nőttek. Nem csavarodik, nem nyeklik-nyaklik, hajszálpontosan arra megy, amerre a vaskos kormányt tekerjük. Mintha egy picike alulkormányozottság is lenne benne, amitől csak még durvábbá válik az élvezet.


A középre helyezett dupla kipufogó sejteti, hogy a motortérben erős gép lakik

Az élmény durvaságához hozzáad pár fokozatot még a kemény rugózás is.Ültem már keményebb autóban, mintha a dízel MINI futóműve is sprődebb lett volna ennél. Rutintalan minizők mindenesetre megrémülnek egy-egy kátyútól, vagy hosszbordától, a játékos kedvű sofőrnek viszont nem szegi kedvét a veselerázó lengéscsillapító. Hiszen pont ettől olyan jó vele kanyarogni, meg hirtelen sávot váltani: elképesztő élmény, amikor a kasztni egy picit sem dől meg, csak megy az íven.


A keret nélküli ajtók mindig nagyot ütnek, mint ahogy a passzentos beltér is

Na és ne feledjük a kiváló hajtóművet sem. A Cooper S nem az a nehéz, döglött járgány, mint az első generációs MINI One, vagy akár a korai Cooper. Ebben a kis kocsiban 184 lóerő tombol, ami 230-ig tudja gyorsítani az autót a katalógus szerint. A gyáriak vegyes fogyasztásnak 5,8 litert adnak meg, ami egy ökörség, mert aki 7,5 liter alá tudja szorítani az adatot, az egy mazochista hülye és annak teljesen felesleges is ilyen autót vennie. Nálam spórolósabb autós kevés van, de ez a kocsi megdolgozik minden egyes deci benzinért, nem is érdekelt, mennyit tankolok bele.

Ugyancsak a papír írja, hogy a 100-at 6,9 másodperc alatt éri el, ami a gyakorlatban nem tudom mennyi, mert a gyomromra és a tüdőmre ható G-erőktől nem tudtam figyelni az órát. El voltam foglalva azzal, hogy kapaszkodjak a kormányba és megpróbáljak nem nekimenni az előttem tötyörgő úrvezetőknek. A MINI Cooper S úgy préseli bele a sofőrt az ülésbe, mint felszálláskor a repülő, csak annak nincs semmi az útjában és gyanítom, rossz úton nem akarja kicsavarni a kormányt a pilóta kezéből. A MINI-ben van egy ilyen hajlam, de ez egész jól illik a zabolátlan kocsihoz.


A hatalmas középső óra széle sebességmérőként, a belseje pedig információs kijelzőként
működik. A sofőr előtt a fordulatszámmérő ül

Van persze olyan is benne, ami nem sikerült ennyire jól. A fedélzeti menüben egy kis tekerős joystick-kel lehet lépegetni, ami - ez még biztos brit örökség - pont fordítva működött, mint ahogy nekem jól esett volna. Néhány kezelőszerv sem működik annyira precízen, mint ahogyan azt elvárná az ember, vannak gombok, amiket kétszer is meg kell nyomni ahhoz, hogy egyszer reagáljanak

A helyszűkéről nem érdemes szót ejteni, az természetes. A két ülés mögött van valami polcféle, azt nevezhetjük tárolórekesznek. A sofőr úgysem tud nagyon másra figyelni a hatalmas tányér méretű központi órán kívül, még szerencse, hogy a fordulatszámmérőt meg pont az orra elé ültették.

A váltó egy hatsebességes automata, a BMW-től megszokott módon gyakorlatilag észrevétlenül kapcsolja a fokozatokat. Általában el is találja. Nagyon ritkán fordult csak elő, hogy olyan szerencsétlenül bántam a gázpedállal, hogy túl korán kapcsolt fel, ezért aztán kicsit lassan vette fel a fordulatot.


A kis hátsó szárny automatikusan nyílik kb. 70 km/h felett, 60 alatt pedig lecsukódik

A MINI Cooper S olyan autó, ami praktikus szemmel nézve semmire nem jó. A csomagtere nagyjából még vállalható, de egy kabátot már nem tudsz bedobni a hátsó ülésre, sőt a briftasninak is csak nehezen találni helyet. Még szerencse, hogy a gázpedálra lépve gyorsan lehagyja a sofőr a józan eszét, ezek után pedig már csak élvezni kell ezt a guruló diliházat.

Blikk.hu

2012.04.02

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb magazinok