HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > AUTÓ-MOTOR > Autós hírek > Hyundai i40 - az erő van veled!

t: 2913

Hyundai i40 - az erő van veled!

A koreaiak kombiját sokan céges autónak szánnák. Irigylem azokat, akik majd ilyet kapnak


Gyönyörűen ívelt az autó orra és a lámpák, amikben ledsor világít

A Hyundainak nincsen könnyű dolga: szerintem sokan még mindig gagyi koreainak tartják, ami olcsó, de biztosan széthullik majd és együtt megy a roncstelepre a Chevrolet-val, meg a Kiával, ahol két hét alatt megeszi majd a rozsda.
Az emberek, akik így gondolkoznak, nem vették észre, hogy elment mellettük az autótörténelem. A Hyundai legalábbis akkorát lép az i40-essel, hogy gyártó legyen a talpán, aki bírja tartani vele az iramot.

A koreai kombi nem csak nagyon szépen sikerült, de nagyon jó is lett. Az első, ami megszólítja benne az embert, az a nyomaték. Az 1,7 literes CRDI dízelmotor alapvetően nem túl erős, mégis olyan hatást nyújt, hogy az ember képtelen vele épeszűen közlekedni. Az első gázadástól kezdve elfelejti, hogy egy kombiban ül, sokkal inkább képzeli magát sportlimuzinba. A vehemens gyorsítások persze körülbelül 3 ezres fordulatig tartanak, ott már lehet érezni, hogy lassan kezd elveszni a szufla, addig azonban gyönyörűen brummog a motor, hasít a gép, egy kéjmámor vele az utazás.

Érdekes, hogy még a futómű is támogatja a sportosabb kanyarokat, ugyanakkor senki nem vádolhatja azzal, hogy kemény lenne. Hang nélkül veszi a bukkanókat és az úthibákat, viszont hevesebb kormánymozdulattal sem lehet nagyon megbillenteni az autót.

A fogyasztás pillanatnyi értéke erőteljesebb gyorsításoknál 15-20 literre is felugorhat, átlagban viszont hat liternél kevesebbet kért a kocsi még jaszkari-módban is. Az üzemanyag-szükségletet egy kissé bonyolult diagram jelzi a műszerfal közepén, ami illik a többi kijelző vonulatába. A műszeregységet talán kicsit túlkombinálták, van benne némi animáció, sok szín és szám, amik között első pillantásra nem könnyű kiigazodni. Mindez pedig - akárcsak a Chevyknél - tipikus koreai-kékben tündököl.
A középkonzol is hasonlít kicsit földijeihez, és persze a japánokhoz: inkább függőleges, mint vízszintes elrendezésű, a hatalmas szellőzőrostélyokkal pedig tényleg Darth Vader-fazonja van, amitől úgy érzi az ember, mintha az erő mindig vele lenne. Igaz, Darth Vader homlokán a rádió ül, ami a sötét nagyúrhoz méltatlan hangzást produkál: sehogyan sem sikerült úgy beállítanom, hogy ne legyen kellemetlen dobozhangja, de hát mit várjon az ember a sisak alól?

A Hyundai i40-ben többek között az a csodálatos, hogy olyan extrák vannak benne, amikért a drágább és luxusabb autókban igen nagy arccal kérnek igen sok pénzt. Itt meg csak csendben meglapul a lakkozott fekete ajtócska mögött az USB-csatlakozó, az AUX-kimenet, hazakísérő ledes fénysor a lámpákban. Van benne tempomat, behajló tükrök, egy csomó fűthető ülés. Senki nem veri a mellét arra sem, hogy a tolatókamera képét a belső tükörre vetíti ki a szerkezet. Ez egyébként 1-2 napig meglehetősen zavaró: én hozzászoktam, hogy tolatáskor a belső tükröt is használom, erre a harmadát hirtelen lefoglalja valami mozifilm. Ha viszont a pilóta megtanul együtt élni vele, akkor remek mulatság lesz a dologból.


Az i40 körülbelül olyan hosszú, mint egy Passat, de az orra biztosan rövidebb

Az autó bár gyönyörű külsőt kapott - nagyon sokan megbámulták az utcán - kialakításánál fogva viszonylag nehezen belátható. A vaskos oszlopok sokat takarnak a kilátásból, és nem könnyen érzékelhető sem az orra, sem a fara a kocsinak. Idő kell hozzá, amíg megszokja az ember, hogy hol kezdődik és hol végződik a járgány, cserébe viszont kap egy olyan kombit, ami igazán dögösen néz ki, és tényleg mindenre jó: belefér a család a pakkokkal és lehet vele büntetni is a piros lámpánál.
Bittó Ákos


Hyundai i40 1,7 crdi

Teljesítmény: 136 Le
Nyomaték: 325 Nm
Gyorsulás (0-100 km/óra): 10,6 mp
Végsebesség: 198 km/óra
Átlagfogyasztás: 4,7 liter/100 km
Csomagtartó: 553(1719) liter
Ár: 8,7 millió Ft

Blikk.hu

2011.12.12

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb magazinok