HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > AUTÓ-MOTOR > Autós hírek > Autót vettem BMW-vel - BMW 740d xDrive

t: 3329

Autót vettem BMW-vel - BMW 740d xDrive

Direkt nem mondom meg pontosan, hogy mennyibe kerül. Ebben a körben ugyanis ez már egyáltalán nem számít, csak az, amit nyújt


Az adaptív fényszórók a vezetés körülményeihez igazodva világítják be az utat, néha egészen úgy fókuszálnak, mint a Terminátor szeme

A világ leghülyébb dolga egy ilyen kocsival autóvásárlást intézni. Én pedig éppen ezt tettem: saját autómat, egy tisztességben megőszült Ford Focust sikerült eladnom, egy ideig semmi nem volt helyette, de most már nagyon kellett valami, ami izgalmas, jól megy, megbízható, de extravagáns, keveset fogyaszt és meg tudom fizetni. Nem nagyon sok autó maradt fenn a rostán, volt köztük olyan, ami kereskedőnél állt, volt, amiért magánszemélyhez mentem. A lényeg mindegyiknél ugyanaz volt: "te, nem cseréljük el inkább?" - kérdezték, amikor leparkoltam a hetessel.


A 740 egy kocsifelhajtón mutat igazán jól, ezt a korláton leselkedő Öcsi, a csivava és Zizi, a macska is jól tudja

Nem, persze, hogy nem cseréljük el. Mindegyiknek meg kellett magyaráznom, hogy nem az enyém, de akkor már késő volt: reménytelen volt az alkudozás, minek is engedjen egy fityinget is, ha a vevőnek van egy kicsit több, mint 30 milliója egy hetes BMW-re.
A 740 xDrive félelmetes autó. Félelmetesek a méretei (pedig a kategóriában nem is ő a legnagyobb, sőt a három nagy német közül 5,07 méteres hosszával ez a legrövidebb. A tengelytáv már inkább tiszteletet parancsol, mert ebben viszont ő vezet: az első és a hátsó kerék több, mint 3 méterre van egymástól, szélessége pedig csaknem két méter. Nem is fértem el a saját kocsibeállómban, át kellett kéredzkednem a szomszédba ariadnés Erihez, a garázsuk elé pont elfértem. Ezúton is kifejezem hálámat.


A műszerfal első ránézésre olyan, mint az ötösé, a klímavezérlés és a váltókar előtti traktus különbözik leginkább. A fényszórókapcsoló alatt a távolságtartó tempomatot és a sávelhagyás-figyelmeztetőt lehet kapcsolni

Félelmetes a kocsi megjelenése is, a BMW-vesék az orrán hatalmas, nyitott szájnak tűnnek, ámbrás cet, amelyik mindjárt bekapja az előtte haladót.
Pedig a hetes volánja mögött ülve az ember nem akar áldozatokat szedni az utakon. Sőt: ebben az autóban ülve már senki nem érez bizonyítási kényszert arra, hogy megmutassa, ő az erősebb. Tudja, hogy a hathengeres dízelmotor 306 lóerejével úgysem nagyon tud versenyezni senki. No para.


Nem bírta a gép: 3-4 méter magasból sem sikerült befogni az objektívvel a több, mint 5 méter hosszú kocsit

Félelmetes persze az is, ahogy az autó megy. A sebességváltó karja melletti kapcsolóval választhat a pilóta a normál, comfort és sport fokozatok között. Az elektromos agy a kívánságnak megfelelően hangolja a kormányzást, a váltót, a felfüggesztést, mindent, ami a vezetéssel összefügg. Sport-módot használni közúti forgalomban eszetlenség: egyszerűen nincsen olyan hosszú forgalommentes útszakasz, ahol az ember kihasználhatná a tomboló erőt. Ilyenkor persze a sofőr önmagát is sportüzembe kapcsolja, kicsit jobban nyomja a gázt és... néhány másodperc múlva, amikor kipréseli a tüdejébe szorult levegőt, azt látja, hogy százhússzal megy, a többiek húzódnak le előle, mint a hangyák az erdőtűz elől, a mutató pedig eszeveszett gyorsasággal halad a 200-as szám felé. És közben az utastérben pont olyan a miliő, mint ötven kilométer per óránál: technokrata elegancia, minden a helyén és minden, a legkisebb kapcsoló is az örökkévalót sugallva teszi a dolgát. Az utas kényelmesen elnyúlik a bőrkanapén, csak a szélvészmód elsuhanó táj nyugtalanítja kissé, de legfeljebb kicsit jobban koncentrál a hibátlan hi-fiből áradó zenére. Kicsit állít a fejtámla magasságán - természetesen elektromosan - aztán ha már elunta a robogó tájat odakint, gombnyomásra elhúzza az árnyékoló rolót az ablak előtt. Közben a hathengeres dízel mormogása simogatja a fület, és esküszöm, tisztán hallom, ahogy a két nagy vese ott elöl zabálja be a levegőt. Félelemre nincs ok: ha a sofőr irányjelzés nélkül akar sávot váltani, a kormány finom rezgéssel tudatja, hogy ez nem a mi sávunk, ha pedig utolérünk egy lassabbat, az elektronika azonnal közbelép és lefékezi az autót. A HUD (Head Up Display) a szélvédőre vetíti a sebességet, ez az egy, ami ilyenkor vissza tud rántani a normális világba. Gyorsan, menjen vissza a kapcsoló is normal-ba.


A dupla kipufogóból gyönyörűen szól a hat henger hangja

A 740-essel egészen biztosan meg lehet etetni 15 liter gázolajat is, nekem csak 8-at sikerült, összkerék-hajtás ide vagy oda. Nem elírás: a böszme nagy gép hatalmas motorja annyit eszik, mint egy feleakkora régebbi benzinmotor. Csak ez éppen lead 600 Nm nyomatékot, és - ha nem szabályozna le az elektronika - legalább 300-al tudna menni.
A BMW-k automata váltója példásan jól dolgozik együtt a dízelmotorjaikkal. A nyolc sebességes váltó észrevétlenül pakolgatja a fokozatokat, már 70 körül felkapcsol a legmagasabb sebességbe, hogy aztán alapjárat-közeli fordulaton pöfögjön keresztül a városon. A 740-es itt sem partra vetett cet, bár tény, hogy nem a szűk utcák az ő terepe. A fordulékonysága jobb, mint amit az ember elvárna egy ekkora testtől, a holtterei viszont hatalmasak. Nem is azzal van a baj, hogy nem látom az oldalról közelítő autót, azt jelzi a tükörbe épített kis narancs fény. A tükrök és az oldaloszlopok viszont olyan sokat takarnak ki az autó melletti részből, hogy csak érzésre lehet kanyarodni mondjuk egy körforgalomban, mert nem látni a kör belső ívét.
Ettől függetlenül bárki együtt tudna élni a hetessel, akitől próbáltam autót venni. Ami egyébként végül sikerült is, bár az igazság az, hogy akitől megvettem legújabb autómat, az először azt hitte, hogy ez egy ötös BMW. Csak azután árultam el neki, hogy tévedett, miután aláírtuk az adásvételit.

blikk





2011.10.04

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb magazinok