HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > AUTÓ-MOTOR > Autós hírek > Az új VW Passat: annyit fizetsz, amennyit vezetsz

t: 3332

Az új VW Passat: annyit fizetsz, amennyit vezetsz

Öt és fél litert sem fogyasztott a másfél tonnás Volkswagen. Az étvágytalanság oka, hogy széria lett a BlueMotion csomag


A 140 lóerős turbódízel motorral 9,8 másodperc alatt van százon az új VW Passat

Letörölték a könnycseppet és a krómrúzst a Passatról, átesett egy akkora ráncfelvarráson, hogy a Volkswagennél modellváltást emlegetnek. Kapott is gyorsan egy új kódot önigazolásképpen (B7), pedig csak milliméterek választják el az elődtől. Viszont az kétségtelen, hogy az új Passat így jobban hasonlít arra a céges autó ikonra, ami nem véletlenül illeti meg a Passátot.

A főtervező bácsi, Walter de'Silva -akit az Auditól ültettek át négy éve- markáns kockalámpákat rajzolt az új kocsinak, így lett teljesen egységes a márkaarculat a Volkswagennél. A megújult orr rész leginkább a luxuslimuzin Phaetont idézi, de a többségnek mégis a Jettát fogja az eszébe jutatni az új Passat, hiszen Phaetonból csak szökő évente látunk egyet, de nagy valószínűséggel az is csak az előző szériás lesz.

Ez a kétliteres turbódízel motor, (320 Nm/140 LE) és a duplakuplungos automata sebességváltó (DSG) párosa elengedhetetlen ehhez az autóhoz, olyan mint egy talpraesett titkárnő az irodában. Lehet nélküle is élni, de ha már egyszer volt hozzá szerencsénk, nem igazán szeretnénk mást. Szóval, azoknak a vezetőknek kifejezetten ajánljuk, akik komolyan veszik a: Volkswagen - Das Auto szlogent.

Csend, rend, fegyelem. Csend az utastérben, rend a műszerfalon, és fegyelem a designban. Plusz: kényelmes rugózás, nyomatékos motor, és kevés fogyasztás.

Ilyen közel ritkán van az általunk mért fogyasztás a gyárihoz. A Volkswagen szerint vegyes üzemben 5,2 l/100km, nálunk 5,4-et mutatott a műszer. Ez a Passat 70 literes tankjánál azt jelenti, hogy cirka 1300 km-t egyhuzamban lehúzhatunk. Elméletileg.


Minden ismerős valahonnan, pedig jó tekergetni a bőrborítású multikormányt

Ehhez a dízelmotorhoz is, mit a többi TDI-hez is, (105-170 LE) szériában kínálják a wolfsburgiak a BlueMotion csomagot. Így tették környezettudatossá a hetedik generációs Passátot, anélkül, hogy megölték volna a vezetési élményt. Ennek a zöld, illetve kék csomagnak az alappillére a Start-Stop rendszer. Az a filozófiájuk, hogy csak akkor fizetsz az autózásért, ha valóban vezetsz is. Persze ez a gyakorlatban egy kissé árnyaltabb, viszont jól hangzik. Mindenesetre ez az egyik legkulturáltabb StartStop rendszer, amit eddig dízelhez pakoltak.

Automatánál ez így fest: piros a lámpa, fék. Motor leáll, semmi rázkódás. Sárga, fékről le, a motor késlekedés nélkül újraindul. Zöld és gáz. Ennyi. Persze hidegen nem terheli a motort a rendszer.

A hangzatos BlueMotion technológiát a fogyasztáscsökkentés érdekében hozták létre. Az autó a saját mozgási és fékezési energiáját használja, így 100 km-en akár fél liter üzemanyagot is spórolhatunk.
Hűha...Nem mintha ez szempont lenne azoknál, akik tízmilliós kocsit vesznek, de ez is lehet egy érv, hogy miért is döntöttek a wolfsburgiak büszkesége mellett.

Majd' hétmilliót kérnek az új Passátért, igaz, ennyiért csak az alap, 1,4 literes TSI motorral (122 LE) szerelt benzines kocsit vihetjük haza. A képen látható tesztautó 9,3 milliótól indul, ennyibe kerül a legmagasabb felszereltségű, highline Passat. Némi plusz extrával megfejelve hamar tízmillió fölött lesz a vételár. Oké, hogy megerősödött a keleti szél (passzát), de ennyire?



blikk.hu

2011.07.03

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb magazinok