HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > AUTÓ-MOTOR > Autós hírek > Maradt még benne BMW - X3 xDrive20d

t: 2778

Maradt még benne BMW - X3 xDrive20d

A BMW valamikor egyet jelentett az iszákos motorokkal és a gengszterizmussal. Változtat ezen az X3?

az X3-as kulcsát. Nyeltem egyet, aztán flegmán közöltem: elég markáns ez önrésznek, nem? "Hát igen, de nagy értékű a kocsi" - rántotta meg vállát a hölgy, aztán megkérdezte, kiállok-e én a garázsból.


Karcosabb lett az új X3 tekintete

A BMW X3 xDrive 20d ára alig valamivel marad 12 millió forint alatt. A tesztautó nyilván kevesebbet ér már forintban, amit viszont nemigen lehet pénzben kifejezni, az az a hozzáadott érték, amit egy BMW volánja mögött érez az ember. És most nem a hihetetlen vezetési élményről, vagy a presztízsről beszélek (biztos vannak, akik ezt amúgy is megkérdőjeleznék), hanem arról a nehezen megfogható dologról, amit a béemvézés jelent. Amikor a járókelők óvatosan megfordulnak az utcán az egyébként nem is feltűnő kocsi után, vagy amikor az X3 elé kivágó audis félénken integetve kér bocsánatot. Aztán ott van még a masszív minőségérzet, amitől az ember biztos benne, hogy 200 ezer kilométerrel később sem nyiszog semmi és ugyanúgy működik majd minden, mint most.

Mint például a start-stop rendszer: a BMW Efficient Dynamics (a fékezésből elektromos energiát nyernek vissza) környezettudatának fő fegyverét ugyan nem sikerült pontosan kiismernem, de pazar élmény, hogy dugóban hirtelen leáll a motor és teljes csönd lesz a kocsiban. Aztán a fékpedált felengedve azonnal újraindul a dízel és már csoroghatunk is tovább a következő pirosig. Nem egyedül a bajorok tudják ezt, de szép dolog egy olyan márkától, amiről tíz éve még az járta, hogy utána kell kötni a benzinkutat.

A motor egyébként sem túl szomjas, sok gyors autópályával és várossal 8 liter körülire jött ki a fogyasztás, ami egy ekkora bódét cipelő és alaposan hajszolt dízeltől nem rossz eredmény. Bele tudja tapasztani a szuszt az utasba egy-egy vadabb indulás, a 8 sebességes automata váltó pedig ügyesen a sofőr keze alá dolgozik. A BMW ezen váltója állítólag finomabban és okosabban kapcsol az eddigieknél, érzetre mindenképpen. Bár nem fokozatmentes, mégis csak a rutinos automatások tudják kiszúrni, mikor pakolja feljebb a sebességet.


Akár hiszed, akár nem, ez is ugyanolyan, mint bármelyik BMW műszerfala

A felszereltséget olyan apróságok színesítik, mint például a külső kilincsek aljába épített apró lámpák, amitől sötétben marha jól néz ki az autó oldala. Nekem nagyon tetszett a piperetükrök világítása: a tetőn van a lámpácska, nem a tükörben, de borzasztó finom, igényes darabra sikerült. Természetesen automatikus a klíma, kulcs nélküli az indítás, bőr a kormány és újabb finom részlet: külön kis dobozkába tették a csomagtérbe pattintható rögzítőfüleket.

Az X3 alapvetően nem nagy autó, még ha annak is mutatja magát (alig kisebb a korábbi X5-nél), belül azonban már érezni, hogy méretei a középkategóriához igazodnak. Oldalról látszik a trükk: a kocsi orra meglehetősen hosszú, ezért az utastérre nyilván kevesebb jut. A középkonzol - mint minden BMW-ben - széles, sok helyet elvesz a lábtérből, igazi cockpitba kényszeríti nem csak a sofőrt, de az utast is. Hátul is csak átlagos a helykínálat, a csomagtartó viszont bepótolja azt, amit az utastér nem tud: sok-sok bőröndöt nyel be amolyan kombi-módra.

Terepen nem volt szívem kínozni, szerintem nem is normális, aki komoly lankák közé viszi ezt az autót. Földúton, kevéske sárban viszont jól lehet vele csapatni, habár néha szeret elindulni oldalra a feneke.

Hengerűrtartalom: 1994 cm3
Hengerek száma: 4
Teljesítmény: 184 Le
Fogyasztás: 5,6 l
Ár: 11.798.000 Ft

Az X3 kapható ezzel a 2 és egy 3 literes turbódízellel (ez már hat hengeres), valamint a 28i és egy 35i hathengeres benzinesekkel. A kis dízel a legjobb vétel, bár állítólag a benzinesek sem fogyasztanak sokkal többet. Nem vagyok kimondottan gázolajpárti, de most azt mondom, már csak a pár millióval alacsonyabb ár kedvéért is ezt választanám mondjuk a 35i-vel szemben.

Blikk.hu

2011.02.20

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb magazinok