A Jégember az összesítésben ugyan csak a 30. helyet tudta megszerezni, de ennek elsősorban egy pénteki malőr volt az oka, ugyanis megpördült Citroën C4 WRC-jével, majd fennakadt egy hóbuckán, s ott elvesztegetett 25 percet. A finn 21 megméretésből hét alkalommal is be tudta verekedni magát az első tíz helyezett közé. A legjobb teljesítményét a 15. gyorsasági szakaszon érte el, akkor övé volt a hatodik pozíció.
Tudtam, hogy időre lesz szükségem, amíg hozzászokom az új technikához, a számomra ismeretlen körülményekhez. A pénteki nyitány nem úgy sikerült, ahogy szerettem volna, de a szombati és a vasárnapi versenynapra már nem lehetett panaszom – mondta Kimi, aki tavaly még a Ferrari Forma–1-es csapatában versenyzett.
Az idei rali-világbajnokságot végigversenyző pilótát dicsérte navigátora, a szintén finn Kaj Lindström (40) is.
– Kimit kiváló autóvezetői képességekkel áldotta meg a sors. A gyorsaságával eddig sem volt gond, de most ehhez el kell sajátítania a megfelelő technikát is. A legjobb úton halad – összegzett Lindström.
A finn Mikko Hirvonen (29) diadalával záruló futamnak magyar résztvevője is volt: ifjabb Érdi Tibor (27), aki Táborszky Attila oldalán a 35. helyet szerezte meg egy lényegesen gyengébb, N csoportos Mitsubishi Lancer Evo IX volánja mögött.
Blikk.hu