HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > MOBIL > T-Mobile hírek > Hatóság vizsgálja a T-Mobile üzemzavarát

t: 4082

Hatóság vizsgálja a T-Mobile üzemzavarát

A Magyar Telekom hétfőn azt közölte az MTI-vel, hogy a hiba mértéke nem haladta meg a vállalt 99,8 százalékos rendelkezésre állási mutatót, ezért nem keletkezett kötbérfizetési kötelezettség. A Magyar Telekom az általános szerződési feltételeiben a probléma jellegének megfelelő hiba kijavítására vállalt határidőt nem lépte túl.

Pataki Dániel, a hatóság elnöke elmondta: az ászf alapján 6-7 eset is vonatkozik a szolgáltatás ideiglenes szüneteltetésére és a hálózati hibákra, ezért egyelőre nem tud többet mondani az esetről. Mivel egy ilyen leállás nagyon sok ember életét megkeseríti, az NHH egyeztetést kezdeményez a szolgáltatókkal arról, miképpen lehet a legjobban kezelni egy ilyen üzemzavart.

A Magyar Telekom az MTI-nek azon kérdésére, hogy összesen hány előfizetőt érintett az üzemzavar, nem tudott pontos számot mondani, mivel a hiba nem állt fenn folyamatosan, és bizonyos, elsősorban a hálózaton belüli hívásokat érintett. Közölték, hogy az ügyfélszolgálat a probléma észlelését követően azonnal megkezdte a tájékoztatást, de a hiba tartalmának, kiterjedésének pontosítása időt igényelt.

Az NHH két hét múlva tájékoztat a részletekről.

Pénteken hívásindítási problémák voltak a Magyar Telekom mobilhálózatában - elsősorban a hálózaton belül -, ami csak délutánra szűnt meg. A T-Mobile előfizetői pénteken azt tapasztalták, hogy a hívott fél nem elérhető, mintha ki lenne kapcsolva, így sok esetben a hangposta jelentkezett be. Átmenetileg zavar volt az sms-ek továbbításában is. A Magyar Telekom a fennakadásokat kora délután egy előre tervezett éjszakai munka során keletkezett váratlan szoftverproblémával magyarázta.

A Telekom pénteki közlése szerint minden szükséges lépést megtett, és a hálózati hibából eredő kötelezettségeit is megvizsgálta. Bár a szolgáltatás kiesése miatt kötbérfizetési kötelezettsége nem áll fenn, az ügyfeleknek okozott kényelmetlenség miatt előfizetőnként 10, hálózaton belül lebeszélhető percet biztosít díjmentesen.

Az NHH októberi adatai szerint 11,696 millió mobil ügyfél volt Magyarországon, ennek 44,28 százaléka, csaknem 5,2 millió volt T-Mobile előfizető.

index

2009.12.08

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb magazinok