Amarok névre keresztelték a Volkswagen új pickup modelljét, amely 2009 őszén mutatkozhat be Dél-Amerikában. Az ottani piaci bevezetés 2010 tavaszára várható, nyáron pedig az Amarok Európába is megérkezik. Az Amarok révén a Volkswagen az egész világ - eddig jobbára japán gyártók által meghatározott - pickup piacain meg kíván jelenni. Az Amarok példányai Argentínában, a Volkswagen Buenos Aires környéki „Pacheco" üzemében gördülhetnek majd le a szerelőszalagról.
Az Amarok név az Észak-Kanada és Grönland vidékein élő inuit nép nyelvéből származik, s egyszerűen „farkast" jelent. Márpedig a farkas az eszkimók e népcsoportja, vagyis az inuitok körében egyenesen az állatok királya, aki erejével és kitartásával emelkedik a vadon többi lakója fölé.
A név azonban elsősorban a latin nyelvterületen - ahová e modell elsődleges piacaiként Brazília és Argentína is tartozik - szó szerinti jelentésében a „szereti a köveket" kifejezésként is fordítható. Az Amarok terepes képességei és megbízhatósága, pedig éppen e piacokon - ahol a pickup-ok munkaeszközként és szabadidő-autóként éppen sokoldalúságuk révén számítanak a legnépszerűbb járműnek - alapvető tényezőként jelenik meg a vásárlások során.
Az Amarok az egytonnások szegmensében elsősorban ázsiai kihívókkal szembesül majd. A Volkswagen Haszonjárművek a Caddy, a Transporter illetve Multivan és a Crafter, valamint a kizárólag Dél-Amerikában kínált Saveiro és T2 után immár hatodik modellsorozata új szegmenst nyit meg a Volkswagen előtt.
A teljes egészében új fejlesztésű Amarok duplafülkés és összkerékhajtású pickupként mutatkozik be, de a későbbiekben a szimplafülkés változat is megjelenik. Korszerű és robusztus technikája mellett takarékos motorjai, valamint a Volkswagen aktuális design-nyelvezete is legfőbb jellemzői közé tartozik. A legutóbbi Haszonjármű IAA alkalmával bemutatott tanulmány már ízelítőt adott mindebből. Az új modell hajtásáról a legkorszerűbb common-rail TDI erőforrások gondoskodnak.
Az Amarok 2010 tavaszán elsőként Dél- és Közép-Amerikában jelenik meg a piacon, majd Oroszország és Európa, illetve Afrika és Ausztrália következik.
autoblog.hu