HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > AUTÓ-MOTOR > Érdekességek > Egy autó, amely lenyomja a Ferrarit

t: 3153

Egy autó, amely lenyomja a Ferrarit

Domingo Ochoa és cége, a GTA Motor 15 autósportban eltöltött év után úgy határozott, megvalósítja álmát és elkészíti Spanyolország leggyorsabb és legerősebb sorozatgyártású sportkocsiját.

A GTA Spano megalkotásánál űrtechnológiát használtak, több világszabadalmat is bejelentettek vele kapcsolatban. A Spano karbon, titánium és kevlár karosszériája akár négyszer merevebb, mint más sportkocsiké, de a teljes felszereltségű kocsi súlya csak 1350 kilogramm. Mozgatásáról egy kompresszoros, tízhengeres Viper-motor gondoskodik, melynek teljesítménye normál benzinnel 780, bioetanollal 840 lóerő.

A GTA Spano 2,9 másodperc alatt gyorsul fel százra, maximális sebessége pedig 350 km/óra felett van. A különlegességből 99 darabot terveznek gyártani. Nehéz ma a sportkocsik világában egyedi dizájnnal előrukkolni, a GTA Motornak azonban mégis sikerült egy sajátos elképzelést megvalósítani. A Spanón felfedezhetők ugyan lamborghinis és lotusos vonások, de eredeti formájú sportkocsival van dolgunk. Az ajtók kiképzése például egészen különleges. Bejutás a kocsiba a GTA logó megnyomásával lehetséges. Az üvegtető megvilágítási és sötétítési rendszerét is levédették.

A szélcsatornában tökéletesített karosszéria nemcsak szép, funkcionális is, a lehető legnagyobb leszorító erőt termeli, miközben hűti a motort és alkotórészeit. A hátsó szárny magassága sebességtől függően változik. A felniket is direkt ehhez az autóhoz tervezték, elöl 19, hátul 20 hüvelyk átmérőjűek, 255/35 és 335/35-ös abroncsokkal.

A 4,65 méter hosszú Spano váza mindössze 56 kilogrammot nyom, a teletankolt kocsi súlya pedig 1,35 tonna. Ez az űrtechnológiában alkalmazott anyagoknak köszönhető. A körben 380 mm-es AP Racing karbon kerámia féktárcsák és 6-dugattyús féknyergek által biztosított fékhatás ezért extrém körülmények között is bőven elegendő.

A hátsókerék-hajtású Spano-t természetesen ABS-szel és menetstabilizáló rendszerrel is felszerelték, továbbá a fekvőrendőrökön való át- és a mélygarázsokba való lehajtásra is alkalmassá tették. A futómű gombnyomásra 8 centimétert emelhető. A GTA Spano kabinjában is nemes, high-tech anyagokat használtak, mint a bőr, a karbon, az alumínium és a titánium. Két méternél magasabb sofőr is kényelmesen elfér a vezetőülésben, rakodóhelyekből sincs hiány, valamint két csomagtér is rendelkezésre áll.

Elöl 100, hátul 200 literes üreg várja a holmikat, ami szokatlanul bőséges egy ilyen kaliberű szuper-sportkocsitól. A műszerfal egyedi kialakítású és ízléses, középső LCD kijelzővel, mely az összes fontos információt megjeleníti. A szénszálas kormánykerék mögötti joystickkal vezérelhető a világítás és az ablaktörlő. A Spanóban nincsen visszapillantó tükör, ellenben két kamerát is beleépítettek, amely megkönnyíti a parkolást.

A szériafelszereltségbe tartoznak az elektromosan állítható, fűthető és hűthető ülések, a navigációs rendszer, a CD-váltó MP3 lejátszással, az iPod interfész, a Bluetooth kihangosító, valamint a légkondicionáló berendezés is.

Az erőforrás a Dodge Viperből származik, de a GTA-nál alaposan módosították. A 8,3 literes V10-est egy kompresszorral erősítették fel, így végül 780 lóeró és 920 newtonméter leadására lett képes. Extraként azonban a Spano bioetanolos verzióban is megrendelhető, amely 840 lóerőt képes mozgósítani.

A GTA Spano a világ egyik leggyorsabb autója, lenyomja a Ferrarikat és a Lamborghiniket; olyan gépekkel van versenyben, mint például a Pagani Zonda R. A motorteljesítmény belülről állítható. A gyorsulás nulláról százra 2,9 másodpercet vesz igénybe, a végsebesség 350 km/óra fölött van. A GTA kétféle váltóművel szállítja a Spanót, kézi vagy szekvenciális automatával.

Aki Spanót szeretne, egyelőre Kínában, az Egyesült Arab Emirátusokban, Amerikában, Oroszországban, Németországban és Olaszországban rendelheti meg, de a disztribúciós hálózat folyamatosan bővül.

autohirek.hu

2009.05.08

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

A CIKK KÉPGALÉRIÁJA

Legfrissebb magazinok