A 79. Genfi Autószalon két kulcsfontosságú Toyota premiernek, az új Priusnak és az új Versónak adott otthont. Az idei 13 autó-bemutatónak egyértelműen ez a két legfrissebb modellje.
A Priusról korábban olvashattak már, mint a Toyota legnagyobb figyelemmel kísért újdonságáról. A modell a mostani kiállításon teljesítmény, tökéletes megbízhatóság és optimális gazdaságosság címszavaival állt az érdeklődők elé. A forradalmi Hibrid Szinergia Hajtású továbbfejlesztett Prius fogyasztása és CO2-kibocsátása egyaránt alacsony, míg a megnövekedett teljesítménnyel még élvezetesebb lett az autó vezetése.
Csak egy gombot kell megnyomni, hogy 50 km/h sebességig a Prius elektromos üzemmódban haladjon, vagyis ne fogyasszon üzemanyagot, és ne bocsásson ki káros anyagokat. „Eco” üzemmódban az autó rendkívül takarékosan bánik az üzemanyaggal, „Power” üzemmódban pedig a korszerű benzinmotor rendkívüli teljesítményt ad le.
A másik újdonság, a Verso névre keresztelt újgenerációs kompakt egyterű a Corolla Verso utódja, amelyen fellelhetőek az iQ-nál és az Avensisnél megismert stílusjegyek, és amely elődjéhez hasonlóan hétüléses kialakítású, ám a megnövekedett méreteknek köszönhetően annál erőteljesebb megjelenést sugároz.
Az 1,6, illetve 1,8 literes benzinmotorok mellett három turbódízel-erőforrás szerepel a kínálatában, melyet a Toyota Optimal Drive technológiai megoldásai alapján dolgoztak ki.
Minden Toyota modellben alapfelszereltség a Toyota Optimal Drive, amely fejlett technológiák alkalmazásával 3 fő területre koncentrál: alacsonyabb motortömeg, kevesebb mechanikai veszteség, maximalizált égési hatékonyság. A szuperkönnyű alkatrészek nagymértékben javítják a fogyasztást, az alacsony súrlódású elemek pedig a motor hatékonyságát növelik.
A Valvematic technológia, a D-4D közös nyomócsöves dízeltechnológia és a rendkívül gyorsan reagáló Multidrive és 6-fokozatú kézi váltók az optimális égéshez és az üzemanyag-hatékonysághoz járulnak hozzá. A továbbfinomított Stop & Start rendszer a fogyasztást akár 15%-kal is mérsékelheti.
autohirek.hu