A Delta nagy hagyományokkal rendelkező név. A Lancia autós történetének egyik fénypontja, ugyanakkor matematikai jel is, amely a változást jelképezi. A Delta a különbség egyetemes szimbóluma, a kiválóságra törekvés, a korábbi határok leküzdésének a jelképe. Stratégiánkat a Delta tökéletesítésére való igyekezetünk határozza meg.
Ebben az értelemben a Lancia Delta az első olyan autó, amely a Lancia új filozófiáját megtestesíti. Eredeti, különleges pozíciót foglal el, a márkához szervesen hozzátartozó két érték: a stlusos elegancia és a merész, innovatív temperamentum elegyét, amelyre a marketing és kommunikációs kampány is épül.
Ma a Lancia második évszázadának legelső, minden ízében új modelljét üdvözölhetjük körünkben: a Deltát, amely páratlan formatervével messzemenőkig hűséges a márka innovatív szelleméhez. A termékjellemzőknek, valamint a 2008 derekára időzített piaci bevezetést támogató nemzetközi fejlesztőmunkának köszönhetően a Delta fordulópont a márka történetében, és számottevő mértékben hozzájárul a Lancia stratégiai tervének megvalósításához.
Az első fejlesztési irányváltás (avagy delta) az autó azon képessége, hogy a Lanciák hagyományos eleganciáját összeegyeztesse azokkal az eredeti architekturális jegyekkel, amelyek a sportautók vérmérsékletét korábban nem tapasztalt módon ötvözik a limuzinok által kínált utazási komforttal, miközben a kategóriában kimagasló helykínálattal is kecsegtet (a 2,7 méteres tengelytáv még impozánsabbá teszi az autó eleve tekintélyes méreteit: 4,5 méter hosszú, 1,8 méter széles, és 1,5 méter magas). A Lancia Delta ezzel visszatér, hogy elfoglalja az őt megillető helyet a középméretű személyautók élén. Ezzel a sikeres Lancia modellek - az Aprilia, az Appia, a Fulvia, a Beta, a Prisma és a Dedra, egészen a Lybráig - legendáját viszi tovább.
A Lancia Formatervezői Központ által megálmodott új Delta meghatározó stíluseleme a lenyűgöző hűtőmaszk, a márka emblémája. Az orr megjelenését még dinamikusabbá teszi a méretes alsó légbeömlő, ami ékesen hirdeti a Lancia Delta motorjainak temperamentumát. A modell sportos, high-tech megjelenését innovatív fényszórók hangsúlyozzák, amelyeket alul egy sor LED egészít ki. Ugyanezt a dinamizmust tükrözi az autó oldalnézete. A magasra húzott övvonal és a trapéz alakú hátsó tetőoszlop természetes támasztékául szolgál a fényben úszó Granluce tetőnek ("lebegő híd"). A hatalmas üvegtető - amelynek oszlopai jellegzetes terpesztéssel húzódnak hátrafelé - légterelőben végződik. Ez a spoiler teljesen egybeolvad a fart körbeölelő, modern kialakítású, tartókeret nélküli hátsó szélvédővel. Természetesen a legmodernebb technológia is megjelenik az autó hátsó részén: a Lancia Delta eleganciáját hosszan elnyúló LED-es zárófények emelik ki.
Az autó kecses vonalait króm díszlécek teszik teljessé. Ezek harmonikusan illeszkednek az ablakok szigeteléséhez, és még hangsúlyosabban kiemelik a hajóhíd-motívumot, valamint az átlátszatlan szürke oldalsó elem alsó felének színkontrasztját, amely a Granluce tető kéttónusú színvilágát tükrözi. Ez a múltbéli dicső Lancia modellekre oly jellemző, kétszínű fényezés az aprólékos (a hagyományos fényezési eljárásnál 6 órával tovább tartó) festési módszernek köszönhetően tért vissza a márka legújabb modellein: valaha kevesek kiváltsága volt ez a különleges megoldás, ma azonban a Lancia teljes választékához elérhető.
A Lancia Delta finoman kimunkált formatervével azonnal kiemelkedik a tömegből, megjelenése harmonikusan illeszkedik az elmúlt évek jellegzetes Lancia arculatához. Ugyanakkor legkiválóbb értékeit vendégei számára tartogatja: az utasok otthonos kényelméről messzemenőkig kifinomult, komfortos utastér gondoskodik, nemes színvilággal és kiváló minőségű anyagokkal téve feledhetetlenné az utazást. A kiemelkedő jellemzők sorában említést érdemel a különleges, hangelnyelő anyagból készült tető amely rendkívül alacsony menetzajszintet garantál, miközben a belteret ragyogó fényben fürösztik a nagyméretű oldalablakok és az opcionális, hatalmas napfénytető, amely a tetőfelület 80 százalékát foglalja el.
A környezetet a belső kárpitozásnál alkalmazott első osztályú anyagok (a bőrtől az Alcantaráig) teszik még exkluzívabbá, míg a lenyűgöző műszerfal Benova®-ból készült: ez az újszerű és különleges, poliuretán alapú anyag tapintásra és látványra a valódi bőrt idézi. Opcióként durva erezetű, luxusminőségű Poltrona Frau® bőrkárpitozás is kérhető; ez az exkluzív megoldás a Lancia nemes stílusát a világ egyik legismertebb olasz dizájnermárkájával kombinálja. A végeredmény: valódi kézi mestermunkát idéző megjelenés, amely gazdagabbá és csillogóbbá teszi a Delta tulajdonosának életét.
Az utastér szalon-hatását a hosszirányban eltolható, 25 fokig dönthető támlájú hátsó üléssor fokozza. Ennek köszönhetően az eleve tágas (380 literes) csomagtartó még tovább bővíthető (465 literig), vagy az ülést teljesen hátratolva és megdöntve a tengeren túli repülőjáratok business osztályát idéző, pihentető üléshelyzetet alakíthatunk ki. Arról nem is szólva, hogy a Lancia Delta hátsó lábtere a legnagyobb a kategóriában, ráadásul ez az egyetlen olyan ferdehátú modell, ahol a hátsó ülés, illetve háttámla ily módon állítható.
A kivételesen stílusos belsőt hangsúlyozottan high-tech megjelenésű műszerfal ellensúlyozza. A tetszetős középkonzol például fantasztikus, ultramodern lemezként lebegni látszik a mögötte húzódó felület felett, míg a konzol fehér megvilágítása a gombok eredeti, háromdimenziós kialakítását hangsúlyozza ki. És ez még nem minden: a vezetéshez kapcsolódó összes kezelőszerv (a középkonzol, a kormánykerék, a klímaszabályozók és az infotainment rendszer) ugyanabból az anyagból készült, és ugyanazt a színvilágot kapta; az alkalmazott modern fémes hatás az egész műszerfalon tetten érhető. A kezelőszerveken és a tetszetős (a régi idők négyküllős volánjaira emlékeztető) kormánykeréken alkalmazott króm díszítések az összetéveszthetetlen Lancia stílus meghatározó elemei.
A Lancia Delta utastere éppen ezért az olasz kifinomultság és exkluzivitás kiemelkedő példája, és mint egy igazi szalon, kivételesen stílusos és kényelmes, ugyanakkor ultramodern környezettel kényezteti utasait. A Lancia Delta a legmodernebb autós fedélzeti szórakoztató rendszereket és berendezéseket kínálja. Ez természetes is, hiszen a márka minden szakterületen a legkiválóbb partnerekkel működött együtt. Így az utasok felemelő zenei élményben részesülhetnek a Blaupunkt rádióknak vagy az opciós Bose® hifinek köszönhetően; a CD-vel és MP3-lejátszóval felszerelt rendszerek a kormánykerékről vezérelhetők. Számtalan szolgáltatást kínál a Microsofttal közösen kifejlesztett Blue&Me® rendszer, a Bluetooth®-csatlakozással és fejlett hangfelismeréssel működő mobiltelefon-kihangosítótól az USB-csatlakozón és MP3-lejátszón át az SMS-felolvasóig (a rendszer navigációs - NAV - kivitelben is elérhető). A Lancia Delta fedélzetén debütál ezen kívül az Instant Nav névre keresztelt, vadonatúj műholdas navigációs rendszer. Ez a Magneti Marellivel közösen kifejlesztett, innovatív rendszer elsőosztályú multimédiás teljesítményt kínál egyszerű kezelhetőséggel, valamint számos funkció (USB-interfész, hangvezérlés, SD-kártyán tárolt térképek kezelése és nagyfelbontású képernyő) egyetlen eszközben történő egyesítésével.
A Lancia Delta elsődleges értékeit, az eleganciát és temperamentumot motorjain és mechanikus alkatrészein keresztül is kifejezésre juttatja. Elsőként a kimagasló műszaki innovációt megtestesítő, magas teljesítményt nyújtó, benzines és dízelmotorok temperamentuma révén: az összes Lancia motor turbófeltöltést kapott és valamennyihez hatfokozatú (manuális, robotizált vagy automatikus) sebességváltó csatlakozik. A piaci bevezetéskor három motorral lesz rendelhető a modell: a 120, illetve 150 lóerős 1.4 Turbo Jet benzinmotorokkal, illetve a 120 lóerős 1.6 MultiJet turbódízellel (Euro5), amely a fejlett robotizált sebességváltóval is társítható. Ehhez a hármashoz a későbbiekben csatlakozik két vadonatúj erőforrás: a 165 lóerős 2.0 Multijet, valamint a 190 lóerős Twin Turbo Multijet.
A választékot végezetül egy újabb innovatív motor: a 200 lóerős 1.8 Di Turbojet (egy közvetlen befecskendezéses benzinmotor, modern hatfokozatú automata sebességváltóval) teszi teljessé. Valamennyi motor teljesíti az Euro5-ös károsanyag-kibocsátási normát, és megerősítik a Lancia márkának az autóiparban elfoglalt mértékadó pozícióját a technológia és innováció terén.
Elegancia - nem csak a formák és az anyagválasztás területén, de az autó és a külvilág kapcsolatában is. Ami a környezetvédelmet illeti, a Lancia Delta dízelmotorjai már most teljesítik a későbbiekben bevezetésre kerülő Euro5-ös szabályozás előírásait, ami jelentős "deltát" képvisel a vetélytársakhoz képest.
Végezetül a motorokhoz olyan, jól bevált komponensek társulnak, amelyek a kategóriában egyedülálló műszaki megoldásoknak köszönhetően optimális komfortot és vezethetőséget szavatolnak. Elsőként az abszolút vezethetőségi rendszer (Absolute Handling System), a Lancia fejlett menetstabilizáló rendszere, amely számos fontos funkcióval egészíti ki a piacon manapság megtalálható berendezések képességeit. Ilyen a linearizált nyomatékvisszajelzés (Linearization Torque Feedback. LTF) amely különösen nagy sebességű kanyarvétel során javítja számottevően az autó uralhatóságát, vagy az innovatív nyomatékátviteli szabályozási (Torque Transfer Control, TTC) funkció, amely az alulkormányozottság jelentős mérséklésével nagyban fokozza az ívmeneti tapadást, és az önzáró differenciálmű működését elektromosan szimulálva dinamikusabb vezethetőséget kínál.
Fontos megjegyezni, hogy az innovatív abszolút vezethetőségi rendszer soha nem avatkozik közbe tolakodó módon, mivel összeköttetésben áll a DST (hajtási kormányzási nyomaték) rendszerrel. Az aktív elektromos kormánymű automatikus korrekciókra képes, valamint kis tapadású felületen mérsékeli a túlkormányzottságot.
Az előremutató műszaki tartalom további bizonyítékaként a Lancia Delta olyan, elektronikusan szabályozható csillapítású felfüggesztést (reaktív felfüggesztés) kapott, amely nagyban fokozza a menetkényelmet, miközben egyenetlen útfelületeken minden eddiginél több ütést és rázkódást szűr ki. Emellett a nagyobb vezetési élmény érdekében minden útviszony között fokozott vezethetőséget biztosít (a rendszer az út típusától és a hajtási igénybevételtől függően automatikusan módosítja a rugózási tulajdonságokat).
A Delta innovatív berendezéseinek sorában olyan megoldásokkal is találkozunk, mint a félautomata parkolórendszer, amely önállóan kormányozza a járművet, így a vezetőnek csupán a fék és a gáz működtetésére kell figyelnie a manőver során, vagy a "vezetési tanácsadó" rendszer, amely a kormánykerékre hatva figyelmezteti a vezetőt, ha a jármű elhagyni készül saját forgalmi sávját. A felsorolt rendszerek célja, hogy leegyszerűsítsék és tökéletesítsék a vezetés élményét. Összességükben úgy említhetjük ezeket a szolgáltatásokat: "VIP vezetési élmény".
Mivel a Lancia Deltát olyan igényes ügyfelek számára terveztük, akik szeretnek kiemelkedni a tömegből, több mint ezerféle lehetőséget kínálunk az autó testre szabására. Három felszereltségi szint, 4 különböző üléskárpit, háromféle belső színvilág, 4 eltérő stílusú könnyűfém keréktárcsa, 12 karosszériaszín és 12 kéttónusú fényezési opció kombinációja széles és sokrétű lehetőségeket kínál az ügyfeleknek, melyek egyértelműen jelzik a Delta különleges természetét.
lancia.hu / hirado.hu