A budapesti tömegközlekedés egyik legérdekesebb járműve került a BKV szentendrei múzeumába: a Hungaroplan villamos. A járművet házilagosan építették, más villamos- és autóbuszelemek felhasználásával. Nagyszabású terveknek volt az előfutára, de a pénzügyi nehézségek miatt csak másfél példány készült belőle - áll a BKV Zrt. közleményében.
Az 1975-ös minisztertanácsi határozat korszerű villamosok beszerzését tette lehetővé. A Hungaroplan BKV-Ikarus kooperációban elkészült prototípusát 1988-ban mutatták be. A szerelvényt 1990-től 2006-ig üzemeltették a közösségi közlekedésben. A járművek legyártásával a Ganzot bízták volna meg, de végül a pénzügyileg kedvezőbb csehszlovák CKD gyártmányú Tatra T5C5 sorozatot választotta a társaság.
A villamos igazi járműcsoda: a forgóváz a Ganz ipari csuklósból való, az utastér zöme Ikarus-buszokból. Az ülések szintén autó- és trolibuszból származnak. A fényszórók a Wartburg, a zár- és irányjelzőlámpák pedig Zsiguli személygépkocsi-típussal azonosak.
A 16 éves szolgálat után a szentendrei skanzen parkjában tekinthetik meg az érdeklődők a nem mindennapi villamost.
ma.hu