HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > AUTÓ-MOTOR > Autós hírek > A Fiat Scudo a 2008. év haszongépjárműve

t: 5442

A Fiat Scudo a 2008. év haszongépjárműve

A Scudo a lehetséges 140-ből 108 pontot ért el. A tekintélyes díjat a zsűri elnöke, Pieter Wieman nyújtotta át Franco Minierónak, a Fiat Professional elnök-vezérigazgatójának, az amszterdami "Európai közúti szállítási kiállítás 2007" megnyitóján.

A Fiat és a PSA közötti együttműködés keretében kifejlesztett, és a franciaországi Valenciennes-ben működő Sevel Nord üzemben készülő Fiat Scudo maximálisan megfelel a városi és helyközi áruszállítással szemben Európa-szerte támasztott elvárásoknak. Az új furgon egyszerre kínál személyautókhoz mérhető teljesítményt, robbanékonyságot és kényelmet, illetve a haszongépjárművekre jellemző teherbírást, könnyed rakodhatóságot, nagyfokú megbízhatóságot, valamint termelékenységet. A Scudo hamisítatlan, munkára termett autó, amint azt az elmúlt hónapokban bemutatott reklámkampány is megerősíti; a filmekben híres sportolók - az olasz futballválogatott tagjaitól kezdve a hétszeres Formula 1-es bajnok Michael Schumacherig - jelennek meg, amint hétköznapi feladatokat végeznek el.
Az Év Furgonja díj zsűritagjait különösen lenyűgözték a modell mechanikus komponensei, amelyeket eleve a személyszállító változatot szem előtt tartva tervezték meg. Ide tartozik a felfüggesztés, amely üresen is kiemelkedő kényelmet biztosít, nem is szólva a páratlan agilitásról, vezethetőségről, irányíthatóságról, dinamikáról és biztonságról. Mindezt az eltérő merevségű zónákból felépülő karosszériának, a négy tárcsafékes, új fékrendszernek, illetve az ABS és EBD rendszereknek, valamint a vezetőoldali légzsáknak (minden felszereltségi szinten alaptartozék) köszönheti a Scudo. Ezenfelül piactól és kiviteli szinttől függően alap- vagy opciós felszerelés az ASR funkcióval is szolgáló ESP, az utasoldali, valamint oldal- és függönylégzsákok, illetve a járművet és rakományát egyaránt védelmező riasztórendszer.

A díj egyben a Scudo által a haszongépjármű piacon bevezetett számos újdonságnak is szól, így az innovatív hátsó légrugózásnak, amely versenyképes felárért két jelentős előnnyel szolgál: a jármű többszintes parkolóházakba is biztonságosan behajthat (teljes magassága nem haladja meg az 1,90 métert), illetve könnyed be- és kirakodást tesz lehetővé (a rakodóperem magassága mindössze 49 cm). A modellcsaládban nyújtott tengelytávú, illetve magasított tetős kivitelekkel is találkozhatunk, így a Scudo a kereskedelmi célú felhasználások széles spektrumát képes maradéktalanul kiszolgálni.
Végezetül az összes, válaszfallal szerelt furgon fülkéjében megtalálható a tetőn kialakított újszerű, központi tárolórekesz (Capucine), amely a raktér felöl közelíthető meg. Ezzel a villany- és vízvezetékszerelők vagy más munkások csaknem teljes egészében kihasználhatják a gépkocsi hosszát, mivel a válaszfal áttörése nem kevesebb mint 65 centiméterrel toldja meg az alagutat, és ebből 30 centiméter a Capucine-on belülre esik.

A zsűri ugyancsak elismerően szólt a modellhez rendelhető három motor - a 90 lóerős 1.6 Multijet 16v, a 120 lóerős 2.0 Multijet 16v, valamint a koromrészecskeszűrővel felszerelt, 136 lóerős 2.0 Multijet Power 16v - csekély üzemanyag-fogyasztásáról, valamint kedvező üzemben tartási költségeiről (olajcsere 30.000 kilométerenként). Az összes motor megfelel az Euro4-es előírásoknak, kimagasló fokozaton belüli gyorsítóképességet és rugalmasságot kínálnak, a 2,0 literes Multijet turbódízel változatokhoz hatfokozatú kézi váltó társul. A zsűrit alkotó nemzetközi újságírók a ki- és berakodást elősegítő, olyan ötletes megoldásokat is nagyra értékelték, mint a különösen széles hátsó- és oldalajtók, az igen alacsony küszöb, valamint a szögletes alakú, ésszerűen kialakított raktér.

Mindent összevetve tehát a Scudo az áru- és személyszállító, valamint igény szerinti felszerelést és átalakítást lehetővé tevő alapkivitelek széles választékával a legkülönfélébb feladatokra kínál optimális megoldást. A modell kétféle tengelytávval (3 méteres rövid, illetve 3,12 m, hosszú), két karosszériahosszal (4,80, illetve 5,13 méter), kétféle külső magassággal (alap: 1,89 méter légrugózással és 1,94 m acélrugókkal; magasított: 2,20 méter légrugózással és 2,28 m acélrugókkal), valamint két eltérő raktér-belmagassággal (2,25, illetve 2,58 méter) választható. A belső szélesség 1,60 méter, a kerékdobok közötti szélesség 1,25 méter. A belső magasság 1,45, illetve 1,75 méter (alap-, illetve emelt tetővel). A raktér hasznos kapacitása a változattól függően 5 m3, 6 m3 vagy 7 m3; a rakodómagasság pedig 56 cm (hagyományos csavarrugókkal) vagy 49 cm (légrugókkal) lehet.

A furgon mellett az új Scudo családban személyszállító kivitelek különböző változataival (Combi és Panorama) is találkozhatunk, mégpedig az egyes alkalmazásokhoz, illetve ügyféltípusokhoz igazodó három eltérő felszereltségi szinten. Az alapkivitel (Combi Standard) a munkások és munkaeszközeik ideális szállítóeszköze. A második verzió (Panorama Family) egyfelől olyan nagycsaládosoknak készült, akik elvárják a buszlimuzinokra jellemző kényelmet és divatos megjelenést, másfelől az aktív, sportos életet élők autója. A harmadik kivitel (Panorama Executive) a fontos és kiemelt ügyfelek szállításához optimális választás (szállodai/repülőtéri shuttle szolgálat, sofőrös autóbérlés).

Az értékes "2008. haszongépjárműve" díj jól érzékelteti azt a piaci sikert, amellyel a vásárlóközönség Európa-szerte fogadta az új Scudót. 2007 első kilenc hónapja során mintegy 30.000 megrendelést vettek fel az autóra, ami 82 százalékkal több, mint az elődmodell által a tavalyi év azonos időszakában mutatott teljesítmény (16.500 db). Az eredmények minden elsődleges piacon bizakodásra adnak okot: Olaszországban 8.500 megrendelést érkezett az autóra, Franciaországban 4.350, Spanyolországban 3.650, Németországban 3.600, az Egyesült Királyságban pedig 3.300 darabot rendeltek meg. A Scudo népszerűsége hatalmasat nőtt ezekben az országokban, piaci részesedése 5,4 százalékról 7,8 százalékra emelkedett. Magyarországon ez a növekedés még jelentősebb, a tavalyi 3,2 %-ról 8,1%-ra nőtt. A személyszállító kivitelek eladásai is nőttek, jelenleg az összeladások 35 százalékát teszik ki (tavaly ez a szám még 23% volt). Hazánkban ez közel 50 %.


hirado.hu

2007.10.26

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

A CIKK KÉPGALÉRIÁJA

Legfrissebb magazinok