HIRDETÉS
HIRDETÉS

HÍREK > SPORT > Féltávnál a Dakar, remekel a magyar

t: 1935

Féltávnál a Dakar, remekel a magyar

Szombaton a motorosoknál Varga Ákos 40., Nagy Péter 57. lett, abszolútban a 26., illetve a 77. pozíció a Hermann Henrik kiállása után kétfősre csappant magyar brigádé. Ezen a 9. szakaszon (Tidzsikdzsa-Atar, Mauritánia, 399 km, ebből 361 km gyorsasági) egyébként Esteve Pujol (idén először) nyert, összetettben az ezúttal második Meoni vezet. Persze mind KTM-esek.

Az autósoknál Alphand (Pujolhoz hasonlóan első ízben) volt a leggyorsabb a szintén francia és szintén mitsubishis Peterhansellel a nyakában (összetettben épp fordított a szitu), Szalayék (Opel) a 45., Palikék (Nissan) az 59., Kisék (Nissan) a 65., Lisziék (Mitsubishi) a 74. helyen zárták a szelektívet. Abszolútban Szalayék és Palikék a szenzációs 20., illetve 22. helyet birtokolják, Kisék is csak a büntetésük miatt nincsenek jóval előrébb. És Lisziék sem adják fel - mind a négy magyar autós várja hát a hétfői folytatást (Atar-Atar, 499 km, ebből 483 km a mért szakasz).

A kamionosoknál az orosz Csaguinék-féle Kamaz győzött (abszolútban honfitársaik, Kabirovék zúznak nagy fölénnyel), Darázsiék (MAN) és Szallerék is tovább, sikerrel gyűrik MAN és Mercedes gépeiket

Eredmények, állás

A 9. szakasz eredményei (élcsoport):

motor (120)

1. Esteve Pujol (spanyol, KTM) 5:14:1 ó
2. Meoni (olasz, KTM) + 1:29 p
3. Ullevalseter (norvég, KTM) + 4:09 p
...40. Varga (magyar, KTM) + 1:18:09 ó
...57. Nagy (magyar, KTM) + 2:22:13 ó

autó (84)

1. Alphand, Picard (francia, Mitsubishi) 4:52:39 ó
2. Peterhansel, Cottret (francia, Mitsubishi) + 1:31 p
3. Gordon, von Zitzewitz (amerikai, VW) + 17:29 p
...45. Szalay, Bunkoczi (magyar, Opel Frontera) + 2:56:05 ó
...59. Palik, Darázsi G. (magyar, Nissan Pickup) + 3:36:53 ó
...65. Kis, Czeglédi (magyar, Nissan Pickup) + 4:13:54 ó
...74. Liszi, Rack (magyar, Mitsubishi Pajero) + 5:22:28 ó

kamion (44)

1. Csaguin, Jakubov, Szavosztyin (orosz, Kamaz) 6:08:38 ó
2. Stacey, Chevaillier, van Gestel (holland, MAN) + 17:45 p
3. Loprais, Gilar, Kalina (cseh, Tatra) + 18:55 p
...20. Darázsi Zs., Tagai, Szalai (magyar, MAN) + 1:33:17 ó
...35. Szaller, Farkas, Keresztesi (magyar, Mercedes) + 3:50:59 ó

Az összetettben (élcsoport):

motor

1. Despres (francia, KTM) 23:44:27 ó
2. Coma (spanyol, KTM) + 1:56 p
3. Cox (dél-afrikai, KTM) + 3:29 p
...26. Varga + 5:11:26 ó
...78. Nagy + 20:29:3 ó

autó

1. Peterhansel, Cottret 22:45:57 ó
2. Alphand, Picard + 20:01 p
3. Kleinschmidt, Pons (német, olasz, VW Touareg) + 40:26 p
...20. Szalay, Bunkoczi + 11:53:0 ó
...22. Palik, Darázsi G. + 12:20:11 ó
...41. Kis, Czeglédi + 17:59:32 ó
...82. Liszi, Rack + 39:45:18 ó

kamion

1. Kabirov, Beljajev, Mokejev (orosz, Kamaz) 29:58:02 ó
2. Bekx, Willems, Maessen (holland, belga, DAF) + 1:41:22 ó
3. Szugavara, Hamura (japán, Hino) + 3:47:3 ó
...24. Darázsi Zs., Tagai, Szalai + 14:08:39 ó
...26. Szaller, Farkas, Keresztesi + 16:43:22 ó


Nyilatkozatok

Palik László így értékelte a szakaszt: "A harmincadik kilométernél hirtelen öt hengerünk lett. Gabi szerencsére hamar megtalálta a hibát: kilőtte az egyik trafót a komputer. Trafót kicseréltük, mentünk tovább. A kétszázadik kilométernél újabb két trafónk ment el, és most már nem volt nálunk tartalék. Megérkeztek a Sanyiék, Czegó odaadta a náluk lévő két pót-trafót, és felajánlották, hogy jönnek mögöttünk hátvédként. Így értünk be a mai célba. Ide, Atarba három évvel ezelőtt vontatva érkeztünk meg, akkorra már kiestünk. Most versenyben vagyunk, bár ezt a szakaszt leginkább el kellene felejteni. Praktikusan az egész napot szereléssel töltöttük. Ahhoz képest, hogy a szervezők azt mondták, mára könnyebb szakaszt jelöltek ki, hogy minél előbb beérjen mindenki, ez egy borzasztó nehéz pálya volt."

"A rajt után jó ütemben tudtunk autózni, sorra előztük meg az autókat és a motorokat, ám az első ellenőrző pont után valahogy kiestem a ritmusból" - mondta Szalay Balázs. "És elég volt egyetlen rossz döntés (rossz irányból kerültünk meg egy homokdűnét) ahhoz, hogy a süppedős dombok között találjuk magunkat. Negyven perc alatt szabadítottuk ki magunkat lépésről lépésre, már úgy éreztem, hogy a fél sivatagot elhordtuk."

(És mivel a csapat elve, hogy ha valamit csinál, akkor csinálja alaposan, néhánytucat kilométerrel később még egy órát gyúrt 'ásóizomra' Szalay és Bunkoczi. Az autó szerencsére jól bírta a kiképzést (nem csoda, hiszen a csapat Tidzsikdzsában reggelig dolgozott azon, hogy kicserélje a váltót és megjavítsa a féket), egyszer ugyan ráijesztett gazdáira azzal, hogy leállt, de szerencsére nem volt nagy a baj. A Darázsi Zsolt, Tagai Róbert, Szalai Norbert trió remek tempót diktált, pedig azzal a böhöm nagy kamionnal ez nem lehetett könnyű. A zöld MAN egyszer a "sárga angyal" szerepében is tetszelgett - a Kis Sándor, Czeglédi Péter duónak segített kiszabadulni egy makacs homokdűne fogságából.)


[LHP.HU]

2005.01.09. 11:10

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb hirek