HIRDETÉS
HIRDETÉS

Több olvasói levelet is kaptunk arról, hogy a Vác és Budapest között közlekedő reggeli vonatok teljesen szürreális okból Csomádon állomásoztak: az ott lévők információi szerint ugyanis nem más történt, minthogy a mozdonyvezetőnek lejárt a 12 órás munkaideje, ezért a vonat nem közlekedett tovább, helyette egy másik mozdonyvezetőre vártak. Az utasok egy része fél tíz után úgy döntött, hogy leszáll a vonatról, és a kritikus helyzetben igyekeztek összefogni: „akiért jönnek kocsival, azok felvesznek idegeneket", írta kollégánk, aki többedmagával utazott Veresegyház felé.

Mint azt a MÁV sajtószolgálatától megtudtuk, az érintett vonat egyetlen szerelvény volt, a 2517-es, 06:26-kor Vácrátótról Budapest Nyugati pályaudvar irányába közlekedő: ennek kellett megállnia Csomádnál azután, hogy a veresegyházi vonalon hajnaltól váltóállítási problémák miatt amúgy is jelentős késések alakultak ki.

A 2517-es vonat egy órás késéssel érkezett Csomád állomásra, ahol várakozásra kényszerült, nem tudott tovább közlekedni Fót állomás felé az említett váltóhiba miatt. A jelentős késés miatt időközben a vonaton éjszakai műszakban szolgálatot teljesítő mozdonyvezető vezetési ideje lejárt. Az érvényben lévő hatósági előírások miatt 12 óra eltelte után nem vezethet tovább. A mozdonyvezető továbbra is a vonaton maradt, és üzemben tartotta a szerelvényt, ezáltal biztosítva a folyamatos energiaellátást (fűtést, világítást)

–tájékoztatta az Indexet a MÁV sajtószolgálata.

„Miután Fót állomáson megjavították a váltókat és lehetővé vált a vonatközlekedés a szakaszon, a vonaton lévő utasok az első Budapest felé közlekedő S71-es személyvonatra átszálltak Csomádon és azzal folytatták útjukat a Nyugati pályaudvar felé. (A 2517-es vonat Csomádról nem közlekedett tovább)" – írják.

A Budapest–Veresegyház–Vác vonalon jelenleg és hétfőn délután is jelentős késésekkel kell számolni a MÁV tájékoztatása szerint, de más vonalak sem problémamentesek, sőt. A vasúttársaság azt javasolja az utasoknak, hogy az aktuális közlekedési helyzetképről tájékozódjanak a MÁVINFORM Facebook-oldalán. Nem ez volt az első ilyen eset a világtörténelemben: tavaly júniusban egy Nyíregyházára tartó intercity utasainak kellett kb. fél órát várniuk Füzesabony előtt, a pusztában, míg megérkezett a helyszínre az előző vezetőt váltó kolléga.

index.hu

Feltöltve: 2019.12.02.
Megnézve: 1221

| Többi

További hírek

Vissza a főoldalra