HIRDETÉS
HIRDETÉS

L. Simon László nyitott a reklámadóról szóló törvényjavaslat továbbgondolására és finomítására. A Kossuth Rádióban arról is beszélt: a most benyújtott jogszabálytervezet egy folyamat nyitánya.

Hétfőn egyéni képviselői indítványként benyújtotta az Országgyűlés elé a reklámadóról szóló törvényjavaslatot L. Simon László fideszes politikus. A jogszabálytervezet különböző adósávokban határozza meg a reklámbevételek adóját, amelyeket fél milliárd forintos árbevételig nulla százalékos adó terhel, a húszmilliárd forintot meghaladókat azonban már negyven százalékos.

L. Simon László a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában nonszensznek nevezte, hogy egyes vállalatok veszteségesek lehetnek a reklámadó bevezetése miatt, mert ahogy mondta: a legnagyobb médiaszolgáltatók évek óta veszteséggel küzdenek, van olyan nagy televízió társaság, amely több milliárdos veszteség mellett működik. A fideszes képviselő azt is furcsának tartja, hogy egyes kereskedelmi tévék a legnézettebb műsoraik beszüntetésével riogatnak. Ezt senki nem gondolja komolyan, tette hozzá L. Simon László.

A politikus hangsúlyozta: a reklámadó olyan új adónem lenne, amelyet a televíziók és az elektronikus médiumok nem tudnak majd áthárítani a nézőkre és az olvasókra.

Arra a kérdésre, hogy a reklámadóból nyolc-tízmilliárd forintos bevétele lehet a költségvetésnek, a tartalomszolgáltatók azonban létszámleépítéssel válaszolhatnak az új adóra, L. Simon László úgy reagált: a nyolc-tízmilliárd forint nem kevés, az összes magyar állami múzeum éves költségvetési támogatása nem éri el ezt az összeget. Hozzátette: gondolt arra, hogy a reklámadóból befolyó összeg címkézett bevétel legyen. Ahogy a két évvel ezelőtt benyújtott törvényjavaslata is lehetőséget teremtett arra, hogy a 2009 előtti gyakorlathoz visszatérve bizonyos pornográf termékek után pornográf adót vetettek ki, amelyet a kultúrába forgattak vissza, ez azonban nem hozott jelentős bevételt, mert az ingyenes internetes felületen ezt a fajta adózást nem lehet megoldani.

L. Simon László arról is beszélt: a most benyújtott törvénytervezet egy folyamat nyitánya, hiszen ebbe a körbe nehezen vonhatók be a legnagyobb közösségi szolgáltatók, amelyek a reklámbevétel körülbelül negyedét viszik el. A reklámpiac ezen szereplői olyan módon jutnak bevételhez, hogy sem áfát, sem társasági adót nem fizetnek, hiszen nem magyarországi cégek számláznak. Hozzátette: egész Európának érdeke, hogy ezeket a bevételeket kontrollálja és megadóztassa.

A fideszes képviselő jelezte: nyitott a rendszer továbbgondolására és finomítására. A nyár folyamán zajlik majd a jogszabálytervezet parlamenti tárgyalása, s ahogy mondta: ősszel le kell zárni a kérdést.

index

Feltöltve: 2014.06.04.
Megnézve: 2094

| Többi

További hírek

Vissza a főoldalra