HIRDETÉS
HIRDETÉS

Budapest — Nyomulnak a politikusok a Facebookon, és erre a pénzt sem sajnálják. Az internetes közösségi háló felhasználói minduntalan az ő személyes oldalaik fizetett ajánlójával találkoznak a jobb oldali hirdetősávban. A politikusok havonta százezres összegeket költenek erre – derült ki a Blikknek adott válaszokból.

Rogán Antal, a Fidesz frakcióvezetője, az V. kerület polgármestere és belvárosi képviselőjelöltje például saját zsebből napi 10-15 dollárt, azaz havi 70-100 ezer forintot áldoz rá.

– A belvárosiak kerestek meg azzal, hogy miért nem vagyok Facebookon, hiszen úgy sokkal könnyebb a kapcsolattartás. Eleinte idegenkedtem tőle, de belevágtunk, és bevált. Sokkal rövidebb idő alatt el tudom juttatni az üzeneteimet az emberekhez – nyilatkozta a Blikknek Rogán, aki azért fizet hirdetésért, hogy még több felhasználót érjen el.

Bajnai Gordon Facebook-oldalának népszerűsítésére az Együtt-PM „néhány százezer forintot" költ havonta. A szövetség oldalát is ugyanilyen összegben hirdetik.

– A Facebook valóban független médium, nincs rá hatással a fideszes politikusok kénye-kedve. Épp ezért nagyon fontos eszközként tekintünk rá, gyorsan és közvetlenül juttathatjuk el fontos üzeneteinket szimpatizánsainknak, ráadásul ők is visszajelezhetnek – indokolta az Együtt-PM.


Tucatnyi politikus netes oldala bukkan fel
a hirdetések között
Ugyanezért szereti a közösségi oldalt Mesterházy Attila, a baloldal miniszterelnök-jelöltje: – A modern kampány részévé válik a Facebook, mert nincs akkora médiafelülete az MSZP-nek, amivel elérhetnék a választókat. Ezért a kampányunkban sokkal nagyobb szerepet szánunk ennek, mint korábban, és saját- és kampányforrásból finanszírozzuk – közölte lapunkkal.

Papcsák Ferenc fideszes képviselő és zuglói polgármester alkalmanként ad ki pár tízezer forintot egy-egy „ajánlóra" a Facebookon. Profilját maga kezeli, de az oldal gondozásában néha munkatársai segítik.

A szakember szerint a közösségi médiára ma már nem úgy tekintenek a politikusok, mint akár még a 2010-es kampányban is, hogy „jó, ha van", de nem több.

– Már tudatosan használják, a többivel egyenrangú kampányeszköz, a kis pártoknak ráadásul az elsődleges és még megfizethető felület – mondta a Blikknek Siska Mátyás internet- és közösségimédia-szakértő.

– Nagy előnye, hogy a lehető legpontosabban tudják megcélozni a kívánt közönséget például a koruk, a nemük, a lakóhelyük alapján. – Siska szerint, ahogy nem a politikus rakja össze grafikai programmal a választási plakátját, kézenfekvő, hogy a „nagyok" Facebook-lapját is profi médiások gondozzák.

A Facebooknál érdeklődésünkre azt közölték: nem áll módjukban érdemben válaszolni a politikusok hirdetési költéseiről.

blikk

Feltöltve: 2014.01.28.
Megnézve: 2079

| Többi

További hírek

Vissza a főoldalra