Információnk szerint délután egy óra előtt nem sokkal a Pöttyös utcai megállónál leszállították az egyik felújított orosz metrókocsiról az utasokat ajtóvisszajelzési hiba miatt. Az utasokat kiszállították, a szerelvény pedig elment a garázsba, ahol az orosz szakemberek kezelésbe vették.
Egy nappal korábban, szerdán is volt hasonló gond, akkor a BKV azt mondta, nem találtak semmilyen hibát. Délután a Klinikák állomáson, az Újpest felé tartó felújított orosz szerelvényről leszállították az utasokat, jelezte egy olvasónk. Az ok ismerős: az ajtók mindig visszanyíltak. A vonat üresen távozott, majd kiállt a forgalomból.
A BKV tájékoztatása szerint "az egyik felújított metrószerelvényen ajtóvisszajelzési hibát észlelt a járművezető, aki a biztonsági protokollnak megfelelően leszállította az utasokat a járműről." A közlemény szerint a meghibásodást követően a szerelvény utasokat nem szállított, hanem kocsiszínbe ment, forgalmi fennakadás nem történt. Jelenleg műszakilag vizsgálják a járművet, bővebb tájékoztatást csak a vizsgálat után tudnak nyújtani.
Egy héttel ezelőtt, csütörtök reggel szintén meghibásodott az egyik ajtó olvasónk szerint. "Negyed 9 körül (orosz metró 6020-s szerelvényén) a Deák tértől a Népligetig kézzel csuktuk az egyik ajtót. Előbb a vezető jött hátra, később én noszogattam az ajtót minden megállóban" - írta.
A napokban hasonló módon visszanyitottak az ajtók, de akkor kiderült, hogy nem az ajtók hibája miatt, hanem azért, mert az ajtók vezetősínébe szorult egy fakocka. Mivel a kocka pont akkora volt, mint a rés a sínben, Tarlós István főpolgármester szabotázst sejtett a háttérben. El is indult a rendőrségi nyomozás, ki tette az ominózus helyre a fakockát.
A sorozatos problémák miatt a Metrovagonmas csütörtökön bejelentette, hogy új vezetőt neveznek ki a felújítások és hibajavítások koordinálására.
index.hu
Feltöltve: 2017.08.04.
Megnézve: 746