HIRDETÉS
HIRDETÉS

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerint a Volán-társaságok vasárnap életbe lépő új menetrendjével kismértékben bővül az autóbuszos közlekedés kínálata.

A tárca az MTI-hez szombaton eljuttatott közleményében azt írta, a közösségi közlekedési munkamegosztás irányába tesz lépéseket az új menetrend, a kismértékű teljesítménybővítést a Volán-társaságok regionális és "ráhordó" szolgáltatásainak megerősítése eredményezi.

Hozzátették: a Budapest-Székesfehérvár vonalon a javuló vasúti kínálathoz igazodva a környező településeken közlekedő számos buszjárat menetrendje módosul.

Kétórás ütemes menetrendet vezetnek be a Szeged-Kiskunhalas-Solt-Dunaújváros-Székesfehérvár-Veszprém-Győr vonalon - ismertették. A 120 percenként induló buszok a korábbinál kevesebbszer, kizárólag azokon a településeken állnak majd meg, ahol az utasforgalmi felmérések alapján országos jellegű utazásokat szolgálnak ki - közölték, megjegyezve: a teljes menetidő ezzel négy óra alá csökken.

Egy pár Szeged-Veszprém közötti országos járatot Pápa-Kapuvár útvonalon Sopronig meghosszabbítanak. Jánoshalma és a főváros között a Kalocsa-Solt-Dömsöd útvonalon új járat áll forgalomba.

Székesfehérvár és Győr között, Kisbér érintésével egész nap kétóránként közlekednek gyorsjáratok, általában 85 perces menetidővel. Az eddig Székesfehérvárról induló, Siófok és Dombóvár érintésével Pécsre tartó járat ezentúl Veszprémből indul. A minisztérium szerint így javul a Veszprém és Pécs közötti, vonattal ki nem szolgált kapcsolat, a járat Székesfehérvár és Siófok közötti szakaszának megszűnésével pedig felszámolják a vasúttal fennálló párhuzamosságot.

A Pécs és Kecskemét közötti országos járatok Bajától az M6-os autópályát használják majd. A napi három pár autóbusz menetideje így egy órával rövidül.

Nyolc vonalon jelenleg másodrészként (azonos járatszámmal és időben) közlekedő buszok kerülnek be a menetrendbe, javarészt pénteki és vasárnapi napokon. A megoldással az utasok kiszolgálása javul, és könnyebb lesz az elővételi jegyváltás a Budapest-Dunaújváros-Dunaföldvár-Paks-Szekszárd, a Budapest-Kecskemét-Szentes, a Budapest-Veszprém, a Budapest-Hévíz, a Budapest-Gyöngyös-Eger, a Budapest-Dömsöd-Solt-Kalocsa, a Budapest-Bátonyterenye-Salgótarján és a Pécs-Kaposvár-Zalaegerszeg-Körmend-Sopron viszonylatokon.

A minisztérium kitért arra is, hogy a Budapest-Székesfehérvár vonal vasúti korszerűsítése lezárásának köszönhetően jelentős kínálatbővítés lép életbe vasárnap a MÁV-Start dunántúli vonalain. A változásokhoz a kényelmesebb csatlakozások jegyében a környező települések "rá- és elhordó" buszjáratainak menetrendje is igazodik.

Kínálatbővülés a vasúton

Az elmúlt évek legjelentősebb kínálatbővítéseivel lép hatályba az új vasúti menetrend december 15-én - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM), illetve a MÁV-Start Zrt. az MTI-vel.

A legtöbb utast érintő fejlesztésekre a Budapest-Székesfehérvár vasúti korszerűsítés lezárása ad alapot. A Kelenföld és Tárnok között idén nyáron átadott második vágánynak köszönhetően nőtt a fehérvári vonal átbocsátó képessége, a vonatok akár óránként 120 kilométeres sebességgel is közlekedhetnek - írják a közleményben.

Budapest és Érd alsó vagy Érd felső között csúcsidőszakokban 5-10 percenként követik egymást a járatok. A személyvonatok mellett zónázó vonatok is indulnak, amelyek nem állnak meg Kelenföldig. Az új zónázó vonatok Tárnok, Martonvásár és a Velencei-tó partján fekvő települések számára is 30-40 százalékos menetidő-csökkenést hoznak.

A Budapest-Székesfehérvár vasútvonalon az eddigi leggyorsabb és legsűrűbb eljutási lehetőséget biztosítja december 15-étől a MÁV-Start. Székesfehérvárról gyorsvonattal már 39 perc alatt elérhető lesz Kelenföld. A csúcsidőszakokban félóránként követik egymást a gyorsvonatok. A zónázó és személyvonatok döntő többsége légkondicionált, alacsony padlós Flirt típusú motorvonat lesz.

Öt év után újra intercityvonatok közlekednek vasárnaptól Zalaegerszeg és a főváros között, a menetidő ezzel három órára csökken. A kétórás ütemes menetrendben induló gyorsvonatokon túl napi két pár intercityvel számolhatnak az utasok. Tanítási időben vasárnap késő délutánonként egy harmadik IC-vonat segíti majd a diákokat, heti ingázókat.

Veszprém és a főváros között a kétóránként közlekedő gyorsvonatok mellett további napi hat pár járat indul, és a zalaegerszegi IC-k is megállnak a megyeszékhelyen. A csúcsidőszakokban átlagosan harmincpercenként követik egymást a vonatok, és Budapestig egy óra huszonegy percre csökken a menetidő.

A könnyebb és egyszerűbb tájékozódáshoz új utastájékoztatási jelzésrendszert vezetnek be, legfeljebb négykarakteres betű- és számsorral jelzik, hogy az adott vonat merre közlekedik és hol áll meg. Az utasok első ütemben a Déli pályaudvaron és a kapcsolódó elővárosi vonalakon találkozhatnak a viszonylatszámozással.

A fővároson belüli tömegközlekedésre és a reptéri eljutásra is megoldást kínál a MÁV-Start új járata Székesfehérvár, Érd felső, Kelenföld, Ferencváros és Kőbánya-Kispest között. Az óránként közlekedő vonatok 14 perc alatt teszik meg a Kelenföld és Kőbánya-Kispest szakaszt. A dunántúli régióból így egyetlen átszállással elérhetőek lesznek a kelet-magyarországi nagyvárosok.

Kengyelfutó néven új gyorsvonat közlekedik majd tanítási időszakban péntek délutánonként Budapest és Debrecen között, vasárnap délutánonként pedig visszafelé.

Új IC-járatot indít a vasúttársaság a Győr-Tatabánya-Budapest útvonalon.
Intercity közlekedik majd Budapestről Kaposvárra, és tovább Zágrábba. A vonattal a somogyi megyeszékhelyről indulók közvetlenül, átszállás nélkül juthatnak el a fővárosba.

Kiszámítható, kétórás ütemű menetrend lép életbe a Dél-Dunántúlon, a Pécs-Villány vasútvonalon csúcsidőben sűrűbb kínálat mellett.

Óránkénti közlekedést vezet be a vasúttársaság egész napra Szeged, Hódmezővásárhely, Orosháza és Békéscsaba utazóinak. A szegedi és békéscsabai csatlakozásokkal a térségből a főváros felé is óránként lesz eljutási lehetőség.

Bővebb vonatkínálat várja a Debrecen-Sáránd-Nagykereki felé utazókat a reggeli és a délutáni csúcsidőben. Rugalmasabbá válik a hajdú-bihari megyeszékhely térségébe ingázók kiszolgálása, javulnak a Budapest és Nyíregyháza-Miskolc irányú távolsági csatlakozások is.

Újabb közvetlen railjet megy majd Münchenbe, a Dacia nemzetközi gyorsvonat Bécs és Bukarest között egész évben az utazók rendelkezésére áll. Egy újabb vonatpár indul Budapest és Zágráb között, és ismét közvetlen magyar-szlovén eljutást biztosítanak a vasúttársaságok Budapestről Veszprémen és Zalaegerszegen át Mariborba, amelyhez Ljubljana felé és felől a szlovén vasút csatlakozást biztosít.

Az NFM a vasút megerősítése jegyében folytatja a hazai pályahálózaton megkezdett átfogó felújításokat. A tárca a jelenleg is zajló vagy a jövőben induló beruházások lezárását követően további kínálatbővítésre készül. A jövő évtől érkező újabb elővárosi Flirt motorvonatok komfortjavítással teszik teljessé a menetrendi fejlesztéseket - olvasható a közleményben.

hirado

Feltöltve: 2013.12.14.
Megnézve: 2508

| Többi

További hírek

Vissza a főoldalra