HIRDETÉS
HIRDETÉS

Közép-Európában a legtöbb e-ügyfél Lengyelországban található. A Cseh Köztársaságban leginkább a fiatalok látogatják az e-kereskedelemmel kapcsolatos weboldalakat, míg Magyarországon a legidősebb a közönség.

A Gemius a webshopok forgalmát elemezte Közép-Európában. Utánajárt az e-commerce webhelyek (e-boltok, online aukciós oldalak, ár-összehasonlító honlapok, csoportos vásárlási oldalak és e-bevásárlóközpontok) forgalmának Magyarországon, Lengyelországban, a Cseh Köztársaságban és Szlovákiában. Az elemzés az érintett weboldalak 2013. augusztusi látogatottságát vizsgálta.

Kiderült, hogy ezekben az országokban nagyon népszerűek az ilyen szolgáltatások. Az e-kereskedelem iránt leginkább a lengyel internetezők lelkesednek. Több mint 80 százalékuk látogatott ilyen típusú webhelyet. A Cseh Köztársaságban ez az arány 54 százalék, Szlovákiában 51 százalék, Magyarországon pedig 44 százalék.

Lengyelország nagy mérete miatt vonzó a nagy szereplők, mint pl. az Amazon, a Zalando, vagy a Groupon számára. Ők nincsenek jelen nálunk. Csehországban tízszer, Szlovákiában kétszer annyi webáruház van, mint nálunk, ez a teljesítmény EU szinten is kiemelkedő. Egész Kelet-Európára igaz, hogy az e-kereskedelem robbanás előtt áll, mert a sok esetben most még nézelődő internetezők egyre nagyobb számban válnak vásárlóvá. Így az e-kereskedelmi oldalak látogatottság-emelkedése mellett várható a vásárlási konverziós arányok növekedése, továbbá a mobileszközök e-kereskedelembe kapcsolódása is ugrásszerű fejlődést eredményez az elkövetkező években.

Az elemzés arra is rámutat, hogy Magyarországon és Szlovákiában a legtöbb e-vásárló a 25-34 éves korcsoportba esik (ennek a korosztálynak közel egyharmada keresett fel e-commerce weboldalakat az internetezők közül a vizsgált országokban). Érdekes, hogy míg Lengyelországban ezek az oldalak túlnyomórészt a fiatalokat érdekelték (minden harmadik online boltot böngésző kevesebb, mint 25 éves), addig például a Cseh Köztársaságban ezen felhasználók egyötöde esik mind a 12-24 éves, mind a 35-44 éves korosztályba.

A Gemius arra is kíváncsi volt, hogy melyek azok az országok, ahol az online vásárlás népszerű az idősebb korosztály körében is. Kiderült, hogy Magyarországon és a Cseh Köztársaságban, a webshopokat felkereső internetezők mintegy 15 százaléka 55 éves vagy annál idősebb volt a vizsgált időszakban. Alacsonyabb arány volt megfigyelhető a vizsgált korcsoportban Szlovákiában és Lengyelországban, ahol minden tízedik internet vásárló tartozott a szenior kategóriába 2013 augusztusában.

Meglepő, hogy a sok a hasonlóság ellenére a közép-és kelet-európai országokban az internet használat továbbra is nagy különbségeket mutat. A hazai webshopok ismertségét a Gemius a közelmúltban részletesen is vizsgálta. A tanulmány átfogó képet ad az online piactér ismertségéről, működéséről, az internetezők vásárlási szokásairól és bemutatja a hazai internet legismertebb szereplőit, leglátogatottabb webshopjait, illetve a leginkább kedvelt fizetési és vásárlási megoldásokat is. A kutatás részletesen kitér az e-kereskedelem megítélésére, a mindennapi használhatóságára, az előnyeire, hátrányaira, illetve az online vásárlástól való félelmekre és a vásárlás során tapasztalt problémákra is.

hirado

Feltöltve: 2013.12.13.
Megnézve: 2234

| Többi

További hírek

Vissza a főoldalra