HIRDETÉS
HIRDETÉS

A magyarok többsége meglenne Facebook nélkül, mégis a hazai 4,7 millió Facebook-felhasználó 90 százaléka napi szinten, sőt többségük naponta többször is használja az oldalt. Csak 3,6 százalékuk tartja magát függőnek, de 14,3 százalékuknál fordult már elő, hogy szex helyett is inkább a fészelést választotta.

Az ArvaliCom 2013-as, 503 fős online kutatásából kiderül: a közhiedelemmel ellentétben csak a munkahelyek 8 százaléka tett már lépéseket a Facebook-használat korlátozására, és csak a fészelők 5 százalékának származott kára munkahelyén Facebook-aktivitása miatt - írja az ügynökség közleményében.

A hazai lakosság 45 százaléka növelte a Facebookon eltöltött idejét az elmúlt időszakban, míg 40 százaléké szinten maradt. A megkérdezettek 80 százaléka a jövőben is ugyanennyit kívánja használni az oldalt, és ugyan már kicsit többen vannak, akik mérsékelni óhajtják jelenlétüket, mint ahányan növelni tervezik, mindennek eredőjeképpen még nem várható érdemi csökkenés a Facebook használatában.

A lakosság 88 százaléka naponta, ezen belül 55 százalék többször is használja az oldalt, ráadásul 40 százalékuk alkalmanként és átlagosan egy óránál is többet tölt a Facebook-on. A megkérdezettek 8 százalékát idegesíti az oldal, míg 30 százalék kifejezetten szereti, sőt, 15 százalék már nem is tudna élni Facebook nélkül. Eközben 55 százaléknyian minden további nélkül el tudná képzelni, hogy az oldal nélkül létezzenek. A megkérdezettek 75 százalékánál csak kiegészítő vagy egyáltalán nem fontos, közel 22 százalékuk életében viszont fontos szerepet játszik a közösségi oldal, és csak 3,6 százalékuk vallotta magát függőnek. A megkérdezettek 97 százaléka állítja, hogy hasznos információkat talál a Facebookon, 88 százalékuk, ha különböző intenzitással is, de szívesen meg is osztja őket.

A lakosság 64 százalékát nem zavarják a hirdetések, de 36 százalékuk már sokallja jelenlétüket. A potenciális hirdetéskattintók aránya 85 százalék, akik közül 55 százaléknyian „megnézik, ami érdekli őket”, de sokan vallják, hogy „ritkán kattintanak”. Visszaszorulóban a nyereményjátékok használata. A válaszolók több mint 80 százalék soha, egyre kevesebbet vagy csak ritkán él ilyesmivel. A lájkolási láz viszont még él. A felhasználók 34 százalék-a 50-nél is több oldalt jelölt már meg tetszését nyilvánítva.

„A Facebook a legnagyobb hazai médiummá nőtte ki magát igen intenzív, napi szintű használat mellett. A kapcsolattartó eszközként indult rendszer mára a vállalatok és márkák arculati tőkéjének fontos építőköve lett. A Facebook a rajongókkal létesített közvetlen kommunikációs lehetőség mellett olyan célzási és kereskedelmi potenciált is rejt magában, amelyekről korábban álmodni sem mertünk volna" - állítja Karvalics Attila, a kutatást végző ArvaliCom ügyvezető igazgatója.

Arra a kérdésre, hogy vajon az életünkben még befellegzik-e a Facebooknak, 74 százalék válaszolta, hogy a Facebook mindent túlél, de többségük szerint egyre több kihívója akad majd. A megkérdezettek 26 százalék szerint le fogják győzni előbb-utóbb, ám a Google és a Twitter helyett ezt jobbára egy teljesen új piaci szereplőtől várják. Az is kiderült, hogy a LinkedIn népszerűsége már megelőzi a Twitterét, sőt, a legintenzívebb rajongói kategóriában a Foursquare-t is már ugyanannyian szeretik, mint a Twittert.

A megkérdezettek 20 százalékánál már legyőzte olykor a Facebook a szexet, sőt 6 százalékuk azt vallja, hogy „mindig a Facebook győz”. A többség (76 százalék) azért még a hagyományos testi örömökre szavaz. Csak a megkérdezettek 36 százaléka gondolja, hogy párja nem lép be az oldalára, míg 33 százalékuk csak „nem tud róla”. A megkérdezettek 15 százalékának okozott párkapcsolati problémát fészelő tevékenysége, 3 százalékuk szakítást is átélt már miatta.

Míg az állatok és a babák egyelőre még keveseket idegesítenek (11 és 8 százalék), az idézetek már a felhasználók közel 20 százalékát. A fészbukozókat már saját maguk is idegesítik az esetek 6 százalékában. Arra a kérdésre, hogy mi zavarja legjobban a felhasználókat, többnyire a gyakran posztoló ismerősöket (25 százalék), a nyereményjátékokat (35 százalék) és a hirdetéseket említették (53 százalék).

A lakosság 20 százalékának okoz kisebb vagy nagyobb gondot a Facebook használata, míg 80 százaléka jól boldogul vele, „amire nekem kell, azt tudom”, volt a válasz. A lakosság 30 százaléka már kizárólag mobilfelületről vagy tabletről lép be az oldalra. A megkérdezettek 64 százalékát egyre jobban vagy nagyon foglalkoztatják adatbiztonsági kérdések, további 2 százalékukat mániákusan.

hirado

Feltöltve: 2013.11.11.
Megnézve: 2334

| Többi

További hírek

Vissza a főoldalra