HIRDETÉS
HIRDETÉS

Kampánycélokból bénítja meg a főváros közlekedést több csomóponton az önkormányzat fideszes vezetése - állítja Horváth Csaba szocialista politikus. Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója szerint épp az ellenzéki párt volt főpolgármester-helyettese tudhatná, hogy a közlekedési vonalak felújításának nem ez az oka.

Az MSZP szerint szükség van a folyamatban lévő budapesti közlekedési beruházásokra, így az Erzsébet híd pesti hídfőjének átépítésére és az Árpád hídon haladó 1-es villamos pályájának cseréjére is. Az ilyen munkákat azonban, amelyek az élet velejárói, úgy kell ütemezni, hogy azok lehetőleg alacsony terhelést jelentsenek a fővárosban élőknek – mondta a Ma reggelben Horváth Csaba, a Fővárosi Közgyűlés MSZP-s képviselőcsoportjának vezetője.

Horváth: Az ésszerűség a fő szempont

A szocialisták korábban azt közölték, véleményük szerint a főváros vezetése, több más beruházással együtt, kampánycéloknak rendeli alá a fejlesztéseket, vagyis a választásokra időzít egy sor átadást, ez pedig most a közlekedés ellehetetlenülését okozza. A vádakra a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) azt válaszolta, a beruházásokkal két évtized elmaradását kell pótolni.

A szocialista párt fővárosi frakcióvezetője megjegyezte, hogy az előző ciklusban 435 kilométer utat újítottak fel, és ma már erre nem úgy emlékszünk, mint ami elviselhetetlen terhet jelentett volna a közlekedőknek, pedig nyilván akkor is voltak forgalmi akadályok. A hangsúly tehát az ütemezésen, illetve az ésszerűségen és a praktikumon van. Ez például azt jelenti, hogy nem lehet egy csomópont összes be- és kivezető útját egyszerre felújítani. A BKK vezetőinek meg kellett volna nézni, amikor az 1-es, 3-as villamos útvonalához kapcsolódó beruházást előkészítették, hogy éjszakai műszakokkal miként lehetne kiváltani például a reggel hat és kilenc óra vagy a délután négy és hét közötti csúcsforgalom idején végzett munkát. Erre egyébként van munkaszervezési tapasztalat – tette hozzá.

Az MSZP kampányszagot érez

Nem mellesleg pedig a beruházás ütemezése több, mint kampányszagú, hiszen a tervek – minden ellenkező híreszteléssel szemben – már 2010-ben megvoltak. „Ha Vitézy Dávid [a BKK vezérigazgatója] mást állít, akkor valótlant állít” – jelentette ki. A szocialista párt fővárosi frakcióvezetője szerint minden beruházásnak – köztük a 4-es metróénak is – deklaráltan márciusra kell kifutnia. „A budapestiek életét nem lehet ellehetetleníteni egyetlen kampányesemény miatt. (…) Miért kell megbénítani egy időpontban a város életét minden irányból? (…) Vitézy Dávid három éve szervezi a káoszt” – mondta az ellenzéki politikus.

Horváth Csaba szerint, míg az előző ciklus idején, csak 2009-ben útfelújításra közel 30 milliárdot költött a főváros, addig a fideszes vezetés kezdete óta, az utóbbi három évben összesen ment ennyi hasonló célra. Ennek ellenére mégis az a közérzet, mintha minden ilyen munka egyszerre történne.

Arra a kérdésre, hogy az MSZP támogatja-e a Tarlós István főpolgármester által bejelentett huszonhét új, uniós pénzből finanszírozott budapesti fejlesztést, Horváth Csaba azt mondta, a főváros fejlesztését mindig támogatják, így e projektek nagy részét is. „Mint ahogy egyébként Tarlós úr is mindig támogatta a projekteket a Fidesz frakciójával, amikor Budapest vezetése élén nem ő volt” – tett hozzá a Ma reggelben Horváth Csaba.

„Ezt pont Horváth Csaba tudhatná”

Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója a 180 percben azt mondta, igaz, hogy számos munka zajlik idén és jövőre is Budapesten, és a nyári iskolai szünetben sem volt egyetlen olyan nap, amikor ne végeztek volna jelentős felújításokat, „annyit, amennyit a város elbírt”. Annak pedig nagyon egyszerű az oka, hogy ezek a munkák most koncentráltan jelentkeznek – ezt pont Horváth Csaba tudhatná, aki Demszky Gábor főpolgármester helyettese volt az előző ciklusban.

A probléma onnan ered, hogy éveken keresztül nem végezték el azokat a műszakilag egyébként szükséges beruházásokat, amelyek nélkül bizonyos városi infrastruktúrák működtetését nem lehet megoldani. Például tíz éve tudott, hogy fel kell újítani az 1-es villamos vonalát, amelyhez egyébként harminc éve nem nyúltak hozzá. Amikor 2010-ben Tarlós István átvette Budapest vezetését, és létrehozta a BKK-t, akkor azt tapasztalták, hogy sem az építési engedélyek, sem a kiviteli tervek, sőt a pénz sincs meg a beruházáshoz. Tehát nem voltak előkészítve a munkák, ez a tevékenység pedig két-három évet is igénybe vesz.

Vitézy szerint novemberre enyhül a terhelés

Arra a kérdésre, hogy mikor csökkenhet a munkák miatti terhelés a városon, Vitézy Dávid azt mondta, folyamatosan igyekeznek javítani a helyzeten, mérik a forgalmat, módosítják a közlekedési lámpák programját. A számos intézkedés közé tartozik például az is, hogy csütörtökön Hűvösvölgy térségében több buszjáratot más útvonalra tereltek, hogy enyhítsék a forgalmat és a késéseket. Hangsúlyozta: Tarlós István azt várja el a BKK-tól, hogy naponta vizsgálja felül a helyzetet, sarkallja a kivitelezőket – például az Árpád híd térségében –, hogy csak annyi munkaterületet foglaljanak el, amennyi szükséges. Azt várják el a kivitelezőktől, hogy ahol nincsenek a közelben lakóházak, éjszaka és hétvégén is folytatódjon a munka. Emellett intézkedési terv készül azért, hogy a folyamatban lévő munkálatok hatásait enyhíteni próbálják – erről a főpolgármester rövidesen tájékoztatást ad – tette hozzá Vitézy Dávid.

A BKK vezérigazgatója hozzátette: az október 23-a és mindenszentek környéki ünnepi időszakban, illetve az őszi iskolai szünetben eleve kisebb lesz a forgalom Budapesten, majd november elejére könnyebb lesz a közlekedés az Erzsébet híd térségében is, ahol a mostani egy helyett két sávon mehetnek a járművek Pest irányába. Október végére befejeződik a 61-es villamos vonalán a Hűvösvölgyben, a Völgy utcánál zajló felújítási munka is. Az 1-es villamos vonalán végzett felújítás nagyobb lélegzetű projekt, ez az Árpád hídon tavaszig tart, majd a pálya más szakaszain, a Hungária körúton is lesznek hasonló munkálatok. Hangsúlyozta: ennek elkezdésére nem csak a pálya állapota miatt van szükség, hanem azért is, mert késlekedés esetén elvesznek a rendelkezésre álló uniós források.

A megállókban elhelyezett 260 elektronikus utastájékoztatóról Vitézy Dávid azt mondta, az első húsz kijelző csütörtökön kezd élesben üzemelni, a többit novemberig fokozatosan kapcsolják be. A villamosmegállók lesznek az utolsók a sorban a táblákat üzembe helyezésével.

hirado

Feltöltve: 2013.10.03.
Megnézve: 2333

| Többi

További hírek

Vissza a főoldalra