HIRDETÉS
HIRDETÉS

A mentőszolgálat, a tűzoltóság és a rendőrség telefonközpontjaiba rengeteg olyan hívás érkezik, amely nem vészhelyzet bejelentésével kapcsolatos. Az ilyen telefonálók adatait rögzítik, és a jövőben meg is büntetik őket.

"Általában olyan jelzések jönnek, hogy ég a gyomrom. Viccnek szánják, de ez azért a mi munkánkat jelentősen hátráltatja, hiszen ez idő alatt valaki lehet, hogy pont egy valós cselekményt szeretne jelezni a műveletirányítási ügyeletre" – mondta a Híradóban Palotai Zsolt Gábor, a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság igazgatóhelyettese.

A problémával természetesen nincsenek egyedül. A mentők budapesti központjába naponta kétezer hívás érkezik, ezek közül azonban csak 400, azaz minden ötödik valós riasztás. "Az összes többi hívás valami más. Mondjuk, telefonszámot akar megtudni, mondjuk csak beleüvölt a telefonba, és leteszi a készüléket. Én azt gondolom, hogy ezeket kellene és lehetne csökkenteni" – közölte Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője.

- „Rendőrség, jó napot kívánok!” – „Az emberek leköpdösnek titeket! Nem szégyelli magát… egyiket se... te szörnyeteg! Szadista disznó!” – effélék hallhatók a rendőrség ügyeletén rögzített telefonbeszélgetés felvételein.

Az ilyen jellegű, obszcén hívásokat eddig nem büntették, csak azt, ha valaki valótlan bejelentést tett, tehát szándékosan félrevezette a hatóságokat. Mostantól viszont akár 150 ezer forintos büntetést is kaphat, aki nem a rendeltetésüknek megfelelő célra használja a segélyhívókat. A hívások hatvan százaléka ilyen.

"Mind a hívószám rögzítésére, mind pedig hangfelvétel készítésére lehetőség van. Még eltorzítás esetében is, mert szakértő közreműködése is igénybe vehető az eljárás során" – mondta Kincses Ildikó, az Országos Rendőr-főkapitányság főosztályvezetője.

Büntetés jár mostantól azoknak is, akik például a saját folyamatban lévő ügyeiket próbálják elintézni vagy panaszt akarnak bejelenteni a segélyhívókon.

hirado

Feltöltve: 2013.09.03.
Megnézve: 2346

| Többi

További hírek

Vissza a főoldalra