Az utakon futó kocsik 90 százalékába egyetlen egység cseréjével komplett multimédia fejegység és fedélzeti komputer lesz szerelhető.
A már zajló CES, a Consumer Electronics Show egyik központi terméke az autó – pontosabban az okosautó. A párizsi székhelyű Parrot azt mutatta be a CES-en, hogy miként lehet a jelenleg forgalomban lévő „buta” autók szinte mindegyikét felokosítani.
Nálunk sem ismeretlen márka a Parrot, sok autóban működik Bluetooth-os kihangosítója, amivel nem csak a telefonálás, a zene és a navigáció hangja irányítható a kocsi hangszóróira, de minőségi mikrofonjai mögött hangfelismerő rendszer is dolgozik, s így (angolul, németül, franciául) hangutasításra is képes a vezető felhívni a kontaktokat. A Parrot az esetek jelentős részében többre képes, mint a lényegesen drágább, gyárilag beépített megoldások.
Most a franciák a nem túl dallamos elnevezésű, RNB6 nevű készülékükkel nagyot látszanak hajítani. Tudni kell, hogy a legtöbb autóban a gyártók nem csak egy normál autórádió méretű, 1DIN-es beszerelési helyet, hanem kettőt alakítottak ki, ez a dupla DIN méret. Akinek a CD-rádiója alatt még egy kis „rekesz” található, annak valószínűleg dupla DIN-es a tartója.
Az RNB6 készülék dupla DIN-es rekeszt igényel. Mint a videón is látható, érintőképernyős felületéről vezérelhető és sokoldalúan beállítható az autós kamera, a zene, a navigáció, ide csatlakozik természetesen az okostelefon, s a ma már korrekt áron beszerezhető tolatókamera képe is. A Parrot készüléke képes kiolvasni és elemezni a kocsi ODB 2 (On Board Diagnosis) adatait, vagyis gyakorlatilag fedélzeti komputerként szolgál.
hirado
Feltöltve: 2015.01.09.
Megnézve: 1359