HIRDETÉS
HIRDETÉS

HÍREK > ÜZLET > Szolnokon lesz Európa legnagyobb Stadler-gyára

t: 1110

Szolnokon lesz Európa legnagyobb Stadler-gyára

A kedden aláírt motorvonat-szállítási szerződésekkel Magyarország teljes mértékben lehívta a vasúti fejlesztésekre fordítható uniós forrásokat - hangsúlyozta a 180 percben a vagyonpolitikáért felelős államtitkár. Hegmanné Nemes Sára a Kossuth Rádió reggeli műsorában elmondta, hogy a Stadler vasútijármű-gyártó cég a MÁV-nak 42, a GYSEV-nek 6 elővárosi motorvonatot gyárt le. A beszerzés összértéke 267 millió euró, az első szerelvények egy év múlva állhatnak forgalomba az elővárosi közlekedésben.

Az egyterű, alacsony padlójú vonatokkal egyébként már találkozhatott az elővárosi közönség, hiszen a „piros vonatokat” már korábban is használta a MÁV, de a mostani fejlesztéssel a flotta körülbelül száztagúra bővül. (A GYSEV zöld-sárga színekbe öltözteti majd az új szerzeményeket, és Sopron, Szombathely környékén közlekednek majd.)

Az államtitkár a Kossuth Rádió reggeli műsorában bejelentette azt is, hogy a Magyarországon lassan egy évtizede jelen lévő, a közbeszerzésen most győztes svájci társaság vasútijármű-gyártó cége áprilisban avatja új üzemét Szolnokon. Ez lesz a Stadler legnagyobb hazai üzeme is, összesen 750-800-an gyártanak és szerelnek majd össze itt motorvonatokat Magyarország számára és exportra.

A Stadler-motorvonatok szállítása a tervek szerint 2014 tavaszán indul, havonta körülbelül három szerelvény gurulhat ki a gyárból, valamikor 2015-ben jön majd ki az utolsó, és ezzel ki is merítjük a vasúti fejlesztésre rendelkezésre álló teljes uniós forrást. Ennek körülbelül 80 százalékát egyébként már lehívtuk, a pénz egy részét a pályák, másik részét az állomások fejlesztésére költjük.

A következő uniós költségvetési ciklus közösségi közlekedésre szánt pénzeiről pontos számot még nem tudni, mert még folynak az egyeztetések, de a MÁV-nál, a Volánnál és a BKV-nál is megvannak már a fejlesztési elképzelések – hangsúlyozta Hegmanné Nemes Sára. A főváros tehermentesítését szolgáló V0-s elkerülő vasútvonal több mint 300 milliárdos fejlesztését kínai forrásból fedezik, itt a tárgyalások már nagyon előrehaladott állapotban vannak – tette hozzá a vagyonpolitikáért felelős államtitkár a 180 percben.

hirado

2013.03.20. 12:01

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb hirek