HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > AUTÓ-MOTOR > Érdekességek > Autóteszt: itt a piros, hol a Merci

t: 4147

Autóteszt: itt a piros, hol a Merci

Az ötajtóssal hajszálra azonos méretű (3,84 méter hosszú) kis Merci merész vállalkozás volt a Mercedestől, hisz a legkisebb méretosztályban, a márkától egy picit idegen, fiatalos stílusban mutatkozott be. Formája oldalról a legszebb, hátsója befejezetlennek tűnik, túl hamar van vége, szemből igazi bébi Merci, ám ha szigorú tekintetét nézzük, azt olvashatjuk le belőle: don’t call me baby. Bár ez egy másik autó szlogenje. Lámpái a márkajegyeket képviselik, nem spóroltak a krómmal, de az elegáns apró trükkökkel sem.

A vagy B, esetleg AB?

Ugyanaz az érzés beülni az A-ba mint a B-be, magasan, közel a tetőhöz. El is gondolkodtam hirtelen, hogy miért is van ebből az autóból kettő? A B a férfiaké, az A a nőké. Elsőre erre a megállapításra jutottam. Később a bébi Merci minden további tulajdonsága ráerősített. Igaz a B-osztály legerősebb, turbós változatát hajtottam, míg ez az A-osztály csak egy 116 lovas 1,8-as felejthető motort kapott.

Második autó, a Mercedest hajtó ügyvezetők, górék általában feleségüknek vagy lányuknak ilyet vesznek. Beillik a garázsba. De vezető pozícióban lévő hölgyek is feszíthetnek benne és vele. A kupé forma teszi igazán vonzóvá ezt a kocsit, a korábbi és a friss A-osztály a maga öt ajtajával nem tűnt ennyire sportosnak. Az ötajtós családosoknak való, esetleg tehetősebb cégek flottába is állíthatják, a háromajtós azonban inkább a hölgyek és a fiatalok szívét dobogtatja meg, bár én sem panaszkodom, az együtt eltöltött hét során kellemes élményeket gyűjtöttem.

Nem tetszett

Futómű
Gyenge motor
Magas ár

Feltűnő sminkautó

Újra divatba jön a piros? Nagyapám el nem tudta volna képzelni Daciáját más színben, mint a répapiros. Aztán jött a színes autók, a metál, illetve az ezüst kora. A piros Suzukik ideje is leáldozott. Mercedesben fura a piros, de nem az A-osztályban. Kifejezetten vonzó így az autó, biztosak lehetünk, hogy minden szempár ránk szegeződik. Ehhez a színhez, ehhez az autóhoz öltözni lehet. Színesebb belőle a világ.

A belső berendezés nagyon szép, nem sokban különbözik nagyobb testvéreitől, a B-osztállyal teljesen azonos a műszerfala és a belső dizájnja, sőt az anyagok, idomok, kárpitok is valószínűleg ugyanarról a futószalagról kerültek ki.

Az autó nem csupán nőknek való, hanem nőiesen is viselkedik, lágy, finom, kecses és törékeny. A kormány annyira kezes, hogy szinte fújni kell, könnyed és pontos. A pedálelrendezés és a váltó járása is nagyon nőies. Ennek ellentmond, hogy a piperetükör megvilágítása kimaradt a játékból. Van viszont automatikus világítás, az eső erősségét követő ablaktörlő. Kulcs helyett érintkező bütyökkel indul, üdvözlő fények jelzik a sötét parkolóban, hol áll Piroska. Az Avantgarde felszereltséggel megpakolt tesztautómban minden volt, amit alapból a Mercedes az A-osztályhoz kínál, felsorolni nem érdemes, a lényeg, hogy nem szenvedtem hiányt semmiben.

Beszállás hátulra sem nehéz, az első ülések könnyedén szabadítják fel a bejáratot, jó a helykínálat, a fejtér, akárcsak elöl, itt is szűkös. Négy felnőtt kényelmesen, a gyerekek fejedelmien elférnek. Három gyerekülés sem akadály, kipróbáltuk három tízéves gyerekkel. Praktikuma is rendben van, kis pohártartótól nagy pohártartóig, kis rekesztől nagyig, tárolók komoly tárháza vonul fel, sőt a csomagtartó sem elhanyagolható. Csak a vezető környékén 12 fiókocskát számoltam össze. A hátsó ülések természetesen előredönthetők.

Tetszett

Precíz váltó
Elegancia
Dizájn
Kényelem

Piroska, a farkas

Az első negatív élmény akkor ért, amikor egyenetlen útra értem, a Merci futóműve dobál, túl komfortosra van szabva, kicsit feszesebb futásra számítottam. A második csalódás is hamar jött, miszerint a motor harmatgyenge, így a futómű kérdést hamar lezártam: ehhez az autóhoz pont jó, ne akarjak mindenbe sportkocsit belelátni. A futómű rosszabb úton már kínos, az ember a tetőn érzi magát, pont mint egy terepjáróban. A Budafoki úton biztos, hogy szülni fog a kismama. Nagyon csendes az autó, de ha erősebben lépünk a gázra, a szép formájú kipufogó, bár nagyon halkan, de azért jelzi, hogy jön Piroska. A motor kedve 4000 környékén jön meg, vadulás kizárva, 120-nál nem mentünk többet.

A motor nem túl dinamikus, a biztonságra és a komfortra helyezték a stuttgartiak a hangsúlyt. Kigyorsításhoz, előzéshez jócskán vissza kell váltani. Egy egynyolcas géptől komolyabb teljesítményt vártam, a fogyasztás a kezdeti zabálás után végül jól alakult. A közel hatszáz kilométeres teszt során 7,3 liter benzint fogyasztott száz kilométerenként, ami nem rossz eredmény város használatban.

Mercedes-Benz A170

MOTOR

Hengerűrtartalom (cm3) 1699
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő 116 lóerő 5500-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm 155 Nm 3500-4000-es fordulaton

MÉRETEK

Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 3838 / 1764 / 1593
Csomagtér 435-1370 liter
Saját tömeg (kg) 1210

MENETTELJESÍTMÉNYEK

Végsebesség (km/h) 188
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) 10,9

FOGYASZTÁS (l/100 km)

Vegyes 6,6
Tesztfogyasztás 7,3
CO2 kibocsátás (g/Km) 155

ÁRA 5,723 millió forinttól

(hvg.hu)

2006.07.20

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

A CIKK KÉPGALÉRIÁJA

Legfrissebb magazinok