HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > KONYHA > Fakanál fogódzó - iskolásan > Sűrítsünk!

t: 7304

Sűrítsünk!

Energiatakarékosan

Ha diétázol, kerülöd a szénhidrátot, vagy egyszerűen nem akarsz mindent összelisztezni, a zöldségféléket könnyen besűrítheted. Vedd ki a párolt zöldség egy részét (kb. negyedét), és passzírozd át vagy turmixold össze, majd keverd el az ételbe. Igazi kímélő sűrítés!


A hagyományos habarás

A főzelékek, gyümölcslevesek krémessé tételére az a legjobb módszer. Kivéve pl. a spenótot, és néhány más főzeléket, melyet rántani szokás.
A habarás az ételtől függően különböző alapanyagokból készülhet. A legkímélőbb variáció az, ha egy kis vízzel vagy a párolt zöldségek levével keversz ki lisztet, és ezt kevered vissza az ételbe. Ennél sokkal finomabb, ha a lisztet vagy keményítőt tejfölbe, joghurtba kevered. Az eredmény is tartalmasabb lesz.
A top-variáció a tejszínes habarás. Ilyenkor az étel ízétől függően főzőtejszín vagy habtejszín az alapanyag, ebbe jön a liszt vagy keményítő. Ha gyümölcslevest sűrítenél, akkor választhatsz kevés vaníliás pudingport is, de ne sokat, mert akkor valóban sűrű – pudingszerű - lesz a levesed.

Mindegyik változatnál fontos, hogy a habarást a tűzről lehúzott ételbe keverjük, és mielőtt hozzákeverjük az egész mennyiséghez, a kész étel levével melegítsük fel egy kicsit. Ezután állandó keverés mellett öntsük a fazékba vagy lábosba, így nem lesz csomós.


Rántás

Ez talán a leginkább hagyományos, de manapság kevesebbet használt eljárás. A módszer abból áll, hogy kevés olajon lisztet pirítunk, majd vízzel annyira öntjük fel, hogy simára tudjuk keverni. Ezt keverjük aztán az ételünkhöz, ami lehet pl. spenót, vagy tartalmasabb leves.

A rántás lehet persze fűszeres is, ilyenkor arra kell figyelni, hogy a fűszereket mindig csak a végén tegyük a keverékbe. Ha a végeredmény csomós lesz, egy szűrő segítségével passzírozzuk át.
(forrás: Nők Lapja C@fe)

2005.03.18

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb magazinok