HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > IT > Érdekességek > Hogyan üljünk a gép elé?

t: 856

Hogyan üljünk a gép elé?

Ezelőtt néhány évvel vajon eszünkbe jutott volna, hogy havonta közel 60 órát töltünk majd internezetéssel? Nos, valószínűleg nem, pedig a 2006 óta zajló Gemius és az Ipsos online közönségmérési szolgáltatása, a gIA bizony többek között erre is rávilágított. A kutatásból ugyanis az is kiderült, hogy négy év alatt közel nyolcszorosára emelkedett a neten eltöltött idő, valamint számottevően nőtt a video- és képmegosztók, a híroldalak és a keresők száma is.

Természetellenes testtartás a végeredmény?
Egybeépített jellemzője miatt a hordozható számítógép, azaz a laptop előtt használat közben gyakorlatilag természetellenes pozícióban ülünk. Nem tehetjük oda a monitort és a billentyűzetet, ahova szeretnénk. Az Észak-karolinai Egyetem orvostudományi karának kutatói megállapították, hogy rossz testtartás miatt gyakori lehet a fejfájás, az ujjak és a test kényelmetlen helyzete a csuklóban idegi sérüléseket okozhat, és a nyak, valamint a vállak rossz tartása miatt izomláz és fájdalom alakulhat ki.



Erre érdemes figyelni használat közben

Miután egyre népszerűbbek a laptopok, a panaszok is gyakoribbak. Ha már ennyit lógunk a világhálón, jó, ha odafigyelünk arra is, hogy egészségesen használjuk gépünket. Íme néhány tipp!

A számítógép előtt ülve figyeljünk arra, hogy testünk lehetőség szerint derékban, könyöknél és térdnél 90 fokban hajoljon meg.

Dokkoló és kábelek segítségével laptopunkat külső monitorra, billentyűzetre tudjuk kapcsolni, így kényelmes testhelyzetben dolgozhatunk.

Lehetőleg állítható magasságú és támlájú széket használjunk internetezés és munka közben.

A monitort állítsuk úgy, hogy ne kelljen lebillenteni a fejünket, az egeret pedig tegyük úgy az asztalra, hogy csuklónk természetes helyzetben legyen.

A gép elől 20 percenként álljunk fel, hogy megmozgathassuk tagjainkat. Figyeljünk a jelekre, a fájdalom és a zsibbadás jelzi, hogy jobb ülőhelyzetre van szükségünk.

Fogyasszunk sok folyadékot, ez ugyanis segít megőrizni a csigolya közti porckorongok épségét.

Laptoppárna

Fontos egészségvédelmi tartozék lehet a laptoppárna. Ez a praktikus eszköz nemcsak kényelmi célt szolgál, hanem segíthet a helyes testtartás elérésében. Ám lehet egy másik előnye is a párna használatának! Ha igaznak bizonyul egy amerikai kutató kísérletének eredménye, miszerint a laptopok állítólag rizikófaktort is jelenthetnek a férfitermékenységre nézve. Mégpedig hőtermelésük miatt, hiszen sok férfi az asztal helyett inkább a combjára helyezi a gépet, amely a heréket is nem kívánt hőnek teszi ki.

Interneten a fél ország
A gIA-mérés indulásakor még alig 2,3 millió 15 év fölötti magyar internetezett, 5 évvel később azonban számuk csaknem megduplázódott, és elérte a 4,3 milliót. A jelentős hazai tartalomszolgáltatók oldalain 2007 nyarán 13 millió órát töltöttek a netezők, ez a szám 2010-re, 640 százalékkal (!), 83 millió órára nőtt. De az egy szörfölő által a nagyobb magyar portálokon átlagosan eltöltött idő is jelentősen, közel háromszorosára, havi 18 órára emelkedett. A felhasználók az átlag havi 29 óra helyett ma már több mint 56 órát vannak online, ami azt jelenti, hogy összességében 240 millió órát interneteznek.

Blikk.hu

2010.09.03

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb magazinok