HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > AUTÓ-MOTOR > Újdonságok > Új Honda CR-V

t: 5951

Új Honda CR-V










Bőséges felszereltség

A bőséges felszereltségi szintek csúcstechnikával találkoznak ebben az autóban: például a szegmensben egyedülálló két rendszerrel. Az egyik az adaptív sebességtartó automatika (ACC), azaz egy radarvezérlésű tempomat funkció, amely tartja az előre beállított követési távolságot az előttünk haladó járműhöz képest. A másik az ütközés erejét mérséklő fékrendszer (CMBS), amely - mielőtt erős fékezéssel és az első biztonsági övek megfeszítésével reagálna a kritikus helyzetre - többféle figyelmeztetéssel hívja fel a vezető figyelmét a veszélyre, ha az elfogadhatónál kisebb lenne a távolság a jármű és az előtte haladó autó között. Ezek a rendszerek opcióként rendelhetők az autóhoz.

A sportosabb stílust az előre tolt utastér és a kupészerűen elkeskenyedő oldalablakok jelzik, s ezek az elemek egyben tükrözik is a jármű dinamizmusát. Az orr dizájnja szintén merészebb - nagyobb a motorházfedél, a különleges dupla hűtőrácsot projektoros fényszórók és nagyobb lökhárító fogják közre. Az izmos alsó részek, a szélesebb nyomtáv és a szériában szerelt, 17 collos kerekek is hangsúlyozzák a CR-V sportos szabadidő-autós gyökereit. Hátul a függőlegesen nyíló ötödik ajtó lekerekített ablaka és az ívelt alsó panel jelentik a különlegességet. A pótkerék immár a raktér padlója alatt kapott helyet.

A passzív biztonság magas színvonalát teljes felszereltség garantálja: majdnem minden változatban széria a dupla első és oldallégzsák, illetve a függönylégzsákok, a be nem kapcsolt első és hátsó biztonsági övekre figyelmeztető hangjelzés és az aktív első fejtámlák. Az aktív első fényszórórendszer (AFS) szintén első ízben rendelhető a CR-V-hez.

Az új CR-V-hez kapható az utánfutó stabilizáló rendszer (TSA), amely a menetstabilizáló elektronikával együtt garantálja a vontatás biztonságának folyamatos ellenőrzését, sőt szükség esetén a korrekcióját is. Emellett a vontatható tömeg a benzinmotoros változatnál 1500-ról 1600 kilogrammra nőtt, a dízel esetében pedig az 1500 kilogrammról az igen meggyőző 2000-es értékre emelkedett.

Nagyfokú rugalmasság

A belső tér továbbra is nagyvonalú, a méretek gyakorlatilag megegyeznek a kifutó modellével, bár a raktér annyival még nőtt is, amennyit a korábban a hátsó ajtóra szerelt pótkerék elfoglalt. Az utasok továbbra is élvezhetik a magas üléshelyzetet, a ki-, és beszállást nagyobb ajtók és alacsonyabb küszöbök segítik.

Az új, prémium belső térben fémhatású díszítő elemek láthatók a műszerfalon és az ajtókon, amelyek kontrasztot képeznek a finom tapintású, fekete szövetekkel. Az első ülések nagyobbak és kényelmesebbek, a kormányoszlop pedig négy irányban állítható.

Mivel a váltókart áthelyezték a középső konzol alapjához, közelebb került a volánhoz és felszabadult némi hely a padlón is. Felszereltségtől függően rendelhető például nyolc irányban elektromosan állítható vezetőülés, bőrkárpitozás, 18 collos könnyűfém kerekek, első és hátsó parkolóradar és tolatókamera.

A Civichez hasonlóan a CR-V-hez is opció a Panoráma üveg napfénytető, amely a szélvédő tetejétől egészen a hátsó ülésekig tart, s még világosabbá teszi az utasteret. Ha szükséges, két elektromos mozgatású árnyékolóval elzárható a fény útja.

A hátsó ülések - az ülőlap 60:40, a támla 40:20:40 arányban osztva dönthető - előre-hátracsúsztathatók, attól függően, hogy a csomagtartót vagy a hátsó lábteret akarjuk-e megnagyobbítani. Az üléstámla emellett több fokozatban dönthető is a nagyobb kényelem érdekében, a középső keskeny rész pedig elhajtható, hogy akkor is szállíthassunk hosszabb tárgyakat, ha ketten ülnek a hátsó ülésen. Ha az üléseket ledöntjük, és függőleges helyzetbe buktatjuk előre, hatalmas rakodóteret kapunk, amelyben két túrakerékpár elfér anélkül, hogy kiszerelnénk az első kerekeiket.

További rugalmasságot jelent az újdonságnak számító kétrészes csomagtér, amelyet masszív polc oszt ketté 330 milliméter magasságban a padlótól - így a polc alatt elfér egy standard méretű sport babakocsi. A polc révén a raktér kettéosztható, a felső szint könnyebben hozzáférhető, míg maga a polc zsanérozást kapott a jobb kezelhetőség érdekében. Ha nem használjuk, a polc kivehető, és a padlóban kialakított rekeszben éppen elfér.

Valós idejű összkerékhajtás

A hajtásról kétliteres benzines vagy 2,2 literes dízelmotor gondoskodik. A Honda fejlett, 140 lóerős, 2,2 literes i-CDTi dízelmotorja változtatás nélkül kerül át az új CR-V-be, ám az új modell jobb légellenállásának köszönhetően az átlagfogyasztás még kedvezőbb lett.

A benzinmotor teljesen új, s a Civic sorozat 1,8 literes SOHC i-VTEC motorjának műszaki alapjaira épül. A legmodernebb VTEC és a súrlódáscsökkentő technológiák mellett megtalálható benne egy további innováció is: az üzemanyag-fogyasztás és a szívási veszteségek csökkentése érdekében kis terheléses forgalmi körülmények között a szívóoldali szelepek késleltetve zárnak, a pillangószelep pedig nyitva áll.

A legnagyobb teljesítmény 150 lóerő (6200/percnél), a nyomaték pedig 190 Nm (4200/perc). Jobb lett a fogyasztás és a menetteljesítmények is javultak: álló helyzetből 100 km/órás tempóra 10,8 helyett 10,2 másodperc alatt gyorsul fel az autó (hatfokozatú manuális váltóművel), illetve 13,1 helyett 12,2 másodperc alatt (ötfokozatú automatával).

A valós idejű összkerékhajtás egy csendes, takarékos kettős szivattyús rendszerből és egy egyirányú fogaskerekes egységből áll, hogy sokkal hamarabb érzékelje az első kerekek megcsúszását és kipörgését. A teljes rendszer könnyű és kompakt. A rendszer azonnal nyomatékot - a kifutó modellénél 20 százalékkal többet - juttat a hátsó kerekekhez, s ezzel jelentős mértékben növeli a stabilitást elinduláskor és kanyarodáskor havas úton vagy másféle síkos felületen.

Az új CR-V kormányzási jellemzői sokkal közelebb állnak a személyautókéhoz. A legfontosabb változások közé tartozik a 35 mm-rel lejjebb került tömegközéppont, a 30 mm-rel szélesebb nyomtáv, a nagyobb, 17 collos kerekek, illetve számos változtatás a kormányműben és a futóműgeometriában. Mindezek eredménye a vezető utasításaira közvetlenebbül reagáló kormányzás, a jobb egyenesfutás és a nagyobb agilitás.

Az új CR-V nemzetközi bemutatója a Párizsi Autókiállításon lesz szeptemberben, az értékesítés 2007 januárjában kezdődik meg.

(autostilus.hu)


2006.09.04

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

A CIKK KÉPGALÉRIÁJA

Legfrissebb magazinok