HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > AUTÓ-MOTOR > Autós hírek > Megnyílt a Budapesti Autószalon

t: 1245

Megnyílt a Budapesti Autószalon

Kinek milyen gépkocsi tetszik a legjobban?

A korábbi évek hagyományainak megfelelően páratlan években rendezik a nagyközönségnek szóló járműkiállítást, míg a háttéripar és a haszongépjárművek a páros években kerülnek reflektorfénybe. Az idei rendezvény október 22-én, azaz szombat délben nyitja meg kapuit a nagyközönség előtt és egészen október 30-ig várja a látogatókat, így most először két hétvége közül is lehet választani. A kőbányai vásárközpont területén 31 ezer négyzetméteren zajlik majd a rendezvény 215 kiállító részvételével, amelyek közül tíz lesz külföldi.

A személyautók mellett természetesen sok egyéb más érdekesség is helyet kap a kiállításon, lesznek motorkerékpárok, kishaszongépjárművek, továbbá számtalan kiegészítőt és tuningfelszerelést forgalmazó cég is kitelepül a Hungexpóra. Az Automobil 2005 szervezői abban bíznak, hogy idén megismétlődik a 2003-as nézőszám, akkor mintegy 103 ezren voltak kíváncsiak a legújabb modellekre.

Nyitva tartás:
október 22-én 12-20 óráig
október 23-án 10-20 óráig
október 24-27-ig 10-18 óráig
október 28 -29-én 10-20 óráig
október 30-án 10-18 óráig

A belépőjegyek árai:
Napijegy: 1500 forint
Visszatérő: 2500 forint
Családi (2 felnőtt + 2 gyerek): 3000 forint
Kedvezményes (diák, nyugdíjas): 1000 forint

A kiállításra messzebbről érkezők a Volánbusz magyarországi járatain 50%-os utazási kedvezményt, a MÁV járatain 50%-os menettérti kedvezményt vehetnek igénybe.

És akkor lássuk a megtapogatható újdonságokat!

Kinek milyen gépkocsi tetszik a legjobban?

Idén világpremier ugyan nem lesz a Budapesti Autószalonon, azonban ennek ellenére is érdemes lesz kilátogatni a kőbányai vásárközpontba, hiszen élőben itt lehet először megtapogatni a Frankfurtban leleplezett újdonságok nagy részét. Sajnos nem lesz teljes a kínálat, ugyanis több nagy importőr idén is úgy gondolta - erről bővebben a következő oldalon lehet olvasni -, hogy nem veszt részt a kiállításon. Lesznek viszont visszatérő és vadonatúj márkák: idén először állnak a hazai nagyközönség elé a Cadillac és Corvette márkák autói, míg a nagy visszatérők között a Suzukit és a Ssangyongot kell megemlíteni. Lássuk akkor az újdonságok listáját!

Cadillac

Frankfurt után először Budapesten látható a BLS, a nagyon amerikai Cadillac európai, saabos, prémium középkategóriás limuzinja. Öt- és hatsebességes kézi vagy automata váltóval, három turbós benzin- és egy dízelmotorral (1.9-2.8 l, 150-255 LE), gazdag felszereltséggel lesz majd rendelhető jövő áprilistól. Van még ugye egy csomó hárombetűs (CTS, STS, SRX, XLR), róluk többet itt.

Chevrolet

A Chevrolet-standon a lépcsőshátú Aveo az igazi újdonság. Ez a kisautó a Kalos négyajtós modelljét váltja majd le jövő tavasszal, és jól mutatja, hogy milyen irányba mozdul a Chevrolet formavilága. Az autósport iránt érdeklődőknek kínál csemegét a Túraautó Világbajnokságon induló WTCC versenyautó, amelyet szintén most először láthat a magyar közönség.

Citroën

A francia márka legizgalmasabb újdonsága a felsőkategóriás C6, amely formavilágát tekintve végre legalább annyira egyedi a konkurensei között, mint a Citroën hajdan volt legendás modelljei. Emellett természetesen még ott lesz a teljes magyarországi kínálat, például az új C1-es városi kisautó, amely egy üzemben készül a Toyta Aygóval és a Peugeot 107-tel. Forradalmi újdonságokat ugyan nem vonultat fel, de érdemes lesz megnézni a felfrissített C3-ast is, amelynek forgalmazása novemberben kezdődik.

Corvette

Végre ezeket a szupersport-autókat is meg lehet csodálni, és nem egyedül a már menetpróbált, "csak" hatezres, 404 lovas C6-ot, de a hétliteres, 511 lóerős, négyszeres győztes Le Mans-i géneket örökölt, aluvázas Z06 verziót is. Ez utóbbi év végén érkezik az európai szalonokba, százezer euró alatti áron.

Dacia

Újdonságok nélkül, de szintén jelen lesz a kiállításon a Dacia is. Friss márkainfó itt.

Fiat(-csoport)

Bizonyára sokan kíváncsian várják már az új Grande Puntót, amely három és ötajtós kivitelben is megcsodálható lesz. A középkategóriában is tud újat mutatni az olasz gyár, ugyanis a hazai közönség most láthatja majd először a feltámasztott Cromát. Lesz egy speciális kiadású 4x4-es Fiat Panda is, pár Lancia, azonban az olasz konszernhez tartozó Alfa Romeo, Ferrari és a Maserati sajnos nem képviselteti magát a kiállításon.

Ford

Átütő újdonsággal ugyan nem lehet majd találkozni a Ford standján, ám mentségükre legyen mondva, hogy kiállítják a Focus-sorozat új csúcsváltozatát, az ST-t. Az alaposan átalakított családi járgányba egy öthengeres, 2,5 literes turbómotort szereltek, amely a Volvókból lehet ismerős darab. A kisautók között a ráncfelvarrott Fiesta és Fusion kelleti magát.

Honda

Nem érheti panasz a japán gyárat, hiszen egy sereg újdonsággal készült az autószalonra: kezdetnek mindjárt ott van a City, amely a Jazz lépcsőshátú változatának is tekinthető. Látványos újdonság még a 4 és 5 ajtós Civic, továbbá az új Legend is, amely sajnos csak október 26-ig lesz megtekinthető a Honda standján. Említésre méltó újdonság még a finoman átrajzolt Accord, amelynek premierjét Frankfurtban tartották.

Hyundai

Átrajzolt Atos, Getz, további 2005-ös modellek, mint Tucson, Sonata, plusz egy Grandeur névre hallgató V6-os limuzin.

Jaguar

A Jaguárokat, Lotusokat és Land Rovereket forgalmazó Cél Motors forradalmi újdonsággal ugyan nem készül a Budapesti Autószalonra - így sajnos nem lesz ott az új XK - cserébe viszont megtekinthető lesz a cég teljes magyarországi kínálata, ami már önmagában is esztétikai csemegének ígérkezik.

Kia

A koreai gyár standjánál az új Rióra kell majd odafigyelni, amelynek hazai bemutatóját nemrégiben tartották a szaksajtó számára. Szintén a Kia-újdonságok között kell még megemlíteni a Magentist, amelynek világpremierjét a Frankfurti Autószalonra időzítették. A Kia koreai, németországi és amerikai tervezőcsapatai által készített új Magentis az elődjénél magasabb, szélesebb és hosszabb: tengelytávja 20 mm-el (2720 mm-re) nőtt, első túlnyúlása (935 mm) pedig 25 mm-rel rövidebb lett, így kedvezőbb belső kialakítása révén immár jóval tágasabb belteret és nagyobb - 420 literes csomagteret kínál.

Mazda

A Mazda idén egy sereg újdonsággal lepi meg az Automobil 2005 látogatóit: a különlegességek kedvelői között minden bizonnyal az új Mazda MX-5, valamint az új Mazda6 MPS fogja a legnagyobb sikert aratni, azonban az új Mazda5, a felfrissített Mazda6, továbbá az új Mazda3 és Mazda2 modellek is méltán számíthatnak fokozott érdeklődésre.

Nissan

A Nissan háza táján elsősorban a kisautók jelentik az újdonságokat: egyedülálló megoldásokat vonultat fel az új Note "kisbusz", amely érdekes keveréke egy egyterűnek és egy városi kisautónak. A 2006 tavaszától rendelhető Note hatalmas belső térrel rendelkezik, köszönhetően a 2600 mm-es tengelytávnak valamint a lehajtható hátsó üléstámláinak és a csúsztatható hátsó üléssornak. A Peugeot 206 CC és az Opel Tigra nagy ellenfele lesz a Budapesten is bemutatkozó Micra C+C, amely lehajtható keménytetővel és divatos külsővel próbál hódítani. Ugyancsak Micra-újdonság a kisautó sportváltozata, a 160SR, amelybe egy új 1,6 literes, 110 lóerős motort építettek. A 160SR végsebessége 183 km/h, és 0-100 km/h-ra 9,8 másodperc alatt gyorsul. Ugyancsak a Nissan standján lesz látható a gyönyörű 350Z sportautó és annak nyitott tetős változata, a 350Z Roadster is.

Opel

A GM-hez tartozó Opel minden olyan újdonságot elhoz Budapestre, amely először a Frankfurti Autószalonon volt látható. Ha úgy tetszik, több modellnek a budapesti lesz az első nemzeti premierje. Az Opel érdekességei közül első helyen érdemes említeni az Antara GTC tanulmányt. Ez a futurisztikus terepjáró már az Opel jövője felé kacsintgat. Itt lesz az új Astra TwinTop, amelynek kinyitható keményteteje három részből áll, és kevesebb mint 30 másodperc alatt tűnik el a csomagtartóban. Az Opel teljes OPC-palettája is bemutatkozik: a sportos vonalhoz tartozó autók közül a Vectra OPC 255 lóerős, pillanatnyilag a leggyorsabb Opel, de nem sokkal marad el mögötte a 240 lovas OPC Astra és a Zafira sem. Az Opel újdonságokat az új Vectra illetve a pár hónapja bemutatkozott új Zafira teszi teljessé.

Peugeot

A hazai nagyközönség először láthatja - a Toyota Aygóval és Citroën C1-gyel közös helyen készülő - 107-es miniautót és a 407-es elegáns kupéváltozatát. Még sportosabb vonalat képvisel a Párizsi Autószalonról ismerős 907-es tanulmány, amelynek cápaszerű motorházteteje alatt egy "szerény" V12-es motor lapul. Ugyancsak nem számít igazi újdonságnak, de azért megemlítendő a felfrissített 307-es, illetve a mókás formájú 1007-es kisautó, amely elektromosan mozgatott tolóajtajaival tűnik ki a tömegből.

Renault

A Renault-nál az új Clio lesz a fő attrakció. A harmadik generációs modell alaposan megnőtt és megváltozott az elődjéhez képest, ráadásul az EuroNCAP független szervezet töréstesztjén maximális öt-, a gyermekvédelem területén pedig négycsillagos minősítést szerzett. A francia márka elhozza még Alonso Forma-1-es autóját, továbbá ott lesz a standjukon a futurisztikus formájú Wind nevű koncepció is.

Saab

Új 9-5 (amelynek motorterébe ultraalacsony károsanyag-kibocsátású, ezzel együtt céghű sportos BioPower erőforrást is terveztek, aztán 9-3 SportCombi, valamint 9-7X SUV - nem kevés újdonság a GM-féle svédektől.

Ssangyong

A koreai márka a Musso utódjának számító új Kyront helyezi előtérbe, de természetesen meg lehet majd tapogatni a Ssangyong teljes kínálatát, köztük az angolok által oly barátságtalanul fogadott Rodiust is. A négykerék-meghajtású Kyronról annyit érdemes még tudni, hogy egy új fejlesztésű 4 hengeres közös nyomócsöves dízelmotort kapott, amelynek legnagyobb teljesítménye 141 lóerő, nyomatékmaximuma pedig 310 Nm.

Suzuki

Az egyik leginkább várt Suzuki-újdonság a szeptemberi Frankfurti Autószalonon bemutatott Grand Vitara, mely nem csak a külsejét, de a műszaki tartalmát tekintve is teljesen megújult. A kiállításon az új Grand Vitara három- és ötajtós változata is látható lesz. A márciusi premier után azonnal az eladási listák élére ugrott Swift teljes választékkal szerepel a kiállításon, sőt az októbertől rendelhető dízelmotoros Swift is helyet kap a pódiumon.

A közönség most találkozhat először az 1,6 literes motorral szerelt Swift Sporttal, amely várhatóan a jövő év elején kerül a szalonokba. Ez a modell nem keverendő azzal a Swift Super1600-assal, amely augusztus óta tör hasonló sikerekre, mint az Ignis JWRC. A Swift raliautót szintén megcsodálhatja a közönség. A japán márka szinte az egész portfolióját elhozza a kiállításra, ezért az autók mellett motorok, quadok és csónakok is helyet kapnak a standján.

Toyota

Kisautó minden mennyiségben: ott lesz a Toyota standján az általunk is kipróbált Aygo miniautó, továbbá az új Yaris, amelynek forgalmazása csak 2006 januárjában kezdődik. Erdészek, vadászok és Chuck Norris az új Hilux pickup bemutatkozásának örülhetnek, míg a dízelpártiak az új 2,2 literes motorral szerelt Corolla Verso miatt derülhetnek jobb kedvre, továbbá az autósportok szerelmeseinek lehet jó hír, hogy a japán gyár elhozza egyik Forma-1-es autóját. A Toyotához tartozó Lexus az új IS-t állítja reflektorfénybe, de természetesen ott lesz a többi prémiummodell is, mint például a hibrid RX400h, vagy a friss és ropogós GS, amit nekünk is volt szerencsénk megsétáltatni.

Volvo

A svéd márka az új C70-es kabrióval jelentkezik, amely nevével ellentétben az egy számmal kisebb S40/V50-es modellsorozatra épül. A keménytetős kabrió mellett meg kell még említeni az Ocean Race nevű limitált szériákat, melyek a legendás vitorlásversenyről kapták a nevüket.

Az igazolt hiányzók

Kinek milyen gépkocsi tetszik a legjobban?

Sajnos több importőr idén is úgy gondolta, hogy a kiállítás esetleges költségeit más módon használja fel értékesítése fellendítésére, vagy egészen egyszerűen olyan területet ajánlottak fel nekik a Hungexpón, ami nem felelt meg igényeiknek.

Az előbbi ok miatt marad távol az idei Budapesti Autószalontól a Porsche Hungaria, így a kilátogatók nem láthatják az Audi, a Volkswagen, a Seat, a Porsche és a Lamborghini újdonságait. Kár, pedig az új Jetta, a Passat, és annak kombiváltozata miatt megérte volna "kicuccolni", a Seat újdonságairól már nem is beszélve.

A BMW és a Mini tavaly alakult gyári képviselete, a BMW Magyarország egészen más okokból marad távol az Automobil 2005-től: keret ugyan lett volna a kiállításra, ám nekik megfelelő helyet nem tudtak biztosítani a kiállítás szervezői, így le kell mondani a propelleres márka legújabb modelljeiről is.

Szintén nem lesz ott a kiállításon az Emil Frey Magyarország, amely a Subaru és a Mitsubishi márkák távolmaradását jelenti. Kár lesz majd keresni a DaimlerChrysler csoporthoz tartozó márkákat is, ugyanis az importőr döntése miatt elmarad a legújabb Mercedesek, Chryslerek, Jeepek és a Smartok bemutatója a Hungexpón .

A Ferrarit és Maseratit forgalmazó SPQR sem képviselteti magát, a cég illetékese távolmaradásukat azzal indokolta, hogy riválisaik sem állítanak ki, olyan nagyság is hiányzik, mint az Alfa Romeo, illetve számukra nem éri meg a jelenlét az autószalonon.

origo



2005.10.23

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

A CIKK KÉPGALÉRIÁJA

Legfrissebb magazinok