HIRDETÉS
HIRDETÉS

Magyarország — Nem árt megfontoltabban hencegni a Facebookon nyaralással, ékszerrel, pénzzel és a többi földi jóval. Legalábbis azoknak, akiknek vaj van a fejükön, és egy adóellenőrzés alkalmával nem tudnának a szemfüles revizorok számára is hihető magyarázattal előállni.

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) megirigyelte az amerikai adóhatóság módszerét, és már nálunk is figyelik a felhasználók oldalait.

Legkönnyebben a burkolt hirdetésekkel lehet a revizorok látóterébe kerülni.

– Volt már olyan eset, amikor a NAV ilyen hirdetés alapján végzett próbavásárlást, majd igazolódott a gyanú: az illető sem számlát, sem nyugtát nem állított ki, de még csak be sem jelentette gazdasági tevékenységét – közölte kérdésünkre az adóhatóság sajtóosztálya.


– Nem valószínű, hogy egy profilkép vagy egy bejegyzés az épülő házról önmagában elég egy átfogó adóellenőrzéshez, de egyéb információkkal együtt érdekes lehet – mondta Aszalós Andrea szóvivő.

Tarjányi Péter rendőrségi szakértő szerint amióta létezik a Facebook, a hatóságok figyelik.

– Ha valaki 100 ezer forint jövedelem után adózik, közben meg rendszeresen drága autóban pózol, és a vitorlás hajóról mosolyog ismerőseire a profilján, adóellenőrzésen megkérdezik majd tőle a revizorok, miből telik rá – magyarázta.

Angyal József adószakértő úgy tudja, a NAV-nál működik egy munkacsoport, amelynek az a dolga, hogy a közösségi oldalt figyelje.

– Akit gyanúsnak gondolnak, behívják nyilatkozattételre. A helyzettől megrémült adózó ilyenkor hajlamos fecsegni, és ezeket az információkat már felhasználhatják ellene – vélekedett Angyal.

Vadász Iván adószakértő szerint a bírói gyakorlat dönti majd el, hogy felhasználhatják-e a bizonyítási eljárásokban a facebookos bejegyzéseket. Önmagában egy fotó valószínűleg nem lesz perdöntő, hiszen bárki mondhatja, hogy nem is járt a luxusnyaralóhelyen, hanem otthon képszerkesztő programmal ügyeskedett.

blikk

Feltöltve: 2014.04.22.
Megnézve: 2170

| Többi

További hírek

Vissza a főoldalra